2019

Let´s Tango
Kategoriat Matkat My Story

Let´s Tango – Tulista tangoa merellä

Let´s Tango! Tallink Siljan Helsingistä Tukholmaan liikennöivillä laivoilla viihdytään argentiinalaisen tangon tunnelmissa syksyn ajan.  Let´s Tango risteilyt pitävät sisällään päivittäiset tango tunnit klo 19.00 kaikille halukkaille matkustajille. Tunnin aikana pääsee mukavasti sisälle tangon taikaan sekä oppimaan tangon perus askeleita. Laivan pääshowsta vastaa Argentiinalainen tango tanssiryhmä Marcos Ayala Tango Company. Heidän upeasta tulisesta tango showsta voi nauttia niin Silja

Lue artikkeli
venyttele
Kategoriat Treeni

Venyttele hyvä olo – top 6. liikkuvuusharjoitusta

Venyttele hyvä olo näillä kuudella helpolla liikkuvuusharjoituksella. Liikkuvuus on ominaisuus, jota pystyy kehittämään yksillöllisten tarpeiden mukaan. Kehoa olisi hyvä huoltaa joka päivä ainakin muutaman minuutin ajan tekemällä liikeratoja avaavia venyttelyliikkeitä. Nivelten liikkuvuus eli notkeus on ominaisuus, jota pystyy kehittämään sen mukaan, kuinka laajoja liikeratoja päivittäin tekee. Samalla kun kehon liikeradat laajenevat venyttelemällä, myös mieli rentoutuu. Mielellä

Lue artikkeli
rasvat
Kategoriat Hyvinvointi My Story Ruoka

Terveelliset hyvät rasvat

Rasvat ovat tärkeä osa tasapainoista ruokavaliota. Mutta mistä tietää, mitä rasvaa pitäisi käyttää, koska niiden runsas valikoima tuntuu ennemminkin hämmentävältä. Lisäksi useat  tutkimukset ja artikkelit puoltavat milloin mitäkin tuotetta. Miten valita ”hyvä rasva” Erityisen suositeltavia ovat rasvat, joissa on runsaasti omega-rasvahappoja.  Määrän lisäksi oleellista on niiden keskinäinen suhde. Omega-rasvahappojen osuuden tulisi olla vähintään kolme prosenttia

Lue artikkeli
laardi
Kategoriat Hyvinvointi Ruoka

Laardi tekee tuloa kotikeittiöihin

Laardi eli sian rasva on siasta saatavaa rasvaa. Tätä  on käytetty jo vuosikausia, mutta viime vuosina sen käyttö on jäänyt unholaan. Nyt se kuitenkin  tekee vahvasti paluutaan ennen muuta huippuravintoloihin, mutta myös kotikeittiöihin. Mangalitza eli villasika on yksi maailman kolmesta sikarodusta.  Sen ruhossa on runsaasti laardia, jopa yli 30 % . Se on laadultaan pehmeää, väriltään

Lue artikkeli
20 kysymystä
Kategoriat My Story

20 Kysymystä – to get to know Else

Olen saanut viime aikoina paljon kysymyksiä sosiaalisen median kautta. En valitettavasti aina ehdi kaikkiin viesteihin vastaamaan, joten toivon viestien suhteen ymmärrystä ja kärsivällisyyttä. Viestien suuren määrän vuoksi olen myös päättänyt vastailla aina ajoittain kysymyksiinne täällä blogin puolella. Näin kaikki halukkaat pääsevät tutustumaan minuun paremmin ja ainakin toivottavasti useampi saa myös  kysymykseensä vastauksen. 20 Kysymystä 1.

Lue artikkeli
arkiruoka resepti
Kategoriat Ruoka

Nopea ja herkullinen arkiruoka resepti

Arjessa ruoanlaiton nopeus ja helppous on ehdoton valttikortti. Aikaa säästy kun raaka-aineet eivät vaadi pitkää kypsennystä vaan ne voi syödä lähes tuoreena. Itse ainakin nautin kun pitkän työpäivän päätteeksi ruoan valmistus ei vie koko iltapäivää. Vaikka rakastan helppoja nopeita ruokia en halua tinkiä niiden mausta ja terveellisyydestä. Ruoan pitää olla helppoa ja hyvää, mutta myös

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvinvointi My Story

elämä opettaa – parhaat elämänopit

Jokainen meistä on varmasti kuullut sanonnan elämä opettaa ja tottahan se on. Harmi vain, että kaikki pitää oppia kantapään kautta enne kuin asioihin reagoi tai reagoiko sittenkään. Elämän koulussa ei ole opettajaa eikä pulpetteja. Siellä ei myöskään kukaan ei jää luokalle tai reputa tentissä. Se on koulu jossa opimme tai sitten toistamme samat virheet yhä

Lue artikkeli
Kategoriat Treeni

15 minuutin Hiit-treeni – kotiin tai puistoon

Testaa nyt tätä super sähäkkää Hiit-treeniä jonka tekemiseen menee vain 15 minuuttia. Ehdit tehdä harjoituksen tehokkaasti lyhyessäkin välissä esimerkiksi aamulla ennen töihin lähtöä tai lounastauolla. Et tarvitse tätä treeniä varten mitään varusteita, oman kehon paino riittää.   15 MINUUTIN HIIT-TREENI Suorita jokaista liikettä 60 sekuntia ja siirry heti seuraavaan liikkeeseen. Tee kaksi kierrosta ja pidä kierrosten

Lue artikkeli