Sammakkohyppy on tehokas liike, joka kehittää pakara-, reisi- ja pohjelihaksia.

Porrastreeni haltuun – Opettele supertehokas sammakkohyppy

Tehokas porrastreeni saa sykkeen nousemaan. Kaupanpäällisiksi saat pyöreät pakarat ja vahvat reidet.

Kaupallinen yhteistyö: Compeed ja Topsport

Porrastreeni on mukavaa vaihtelua juoksulenkille tai perinteiselle jumpalle, sillä portaiden haltuunotto kuormittaa kehoa eri tavalla kuin peruslenkki tai jumppa. Portaissa viipottaminen kehittää erityisesti jalkojen voimaa, lihaskestävyyttä ja räjähtävyyttä. Kaiken kaikkiaan porrastreeni vahvistaa tehokkaasti alavartalon lihaksia.

Portaissa voi treenata toki pelkästään kipuamalla ylös ja laskeutumalla sitten alas. Kannattaa kuitenkin ottaa hypyt mukaan treeniin, sillä ne jos mitkä kehittävät lihaksiasi ja kuntoasi pikavauhtia. Opettele ainakin sammakkohyppy, sillä sitä voi tehdä pienissäkin portaissa ja luonnistuu hyppy myös tasamaallakin.

Mainos alkaa
Mainos päättyy

Näin sammakkohyppy onnistuu

On tärkeää, että hyppy lähtee alhaalta syvästä kyykystä niin, että sormet koskettavat ylempään portaaseen aloitusasennossa tai ulottuvat niin alas kuin oma liikkuvuus sallii. Ponnista räjähtävästi tasanteelta toiselle tasajalkaa käsiä apuna käyttäen. Kävele hyppysarjan jälkeen hitaasti alas.

Toista liike 15−20 kertaa.

Katso Else Lautalan porrastreenivideo täältä.

Haluatko oppia lisää?

Syyskuussa starttaa Fitin porrasjuoksu­kiertue Else Lautalan johdolla. Kiertue saapuu Helsinkiin, Tampereelle, Turkuun, Jyväskylään ja Ouluun.

Seuraa ilmoittelua Fitin netissä ja somekanavissa, niin pääset mukaan. Ilmoittautuminen alkaa 23.8.

Yhteistyössä mukana:

Lue myös:

Lukijat paljastavat Suomen parhaat paikat porrastreenille – 29 paikkakunnan jättilista

Porrastreenillä pyöreät pakarat ja timmit reidet

Kuvat Lauri Kalima