Linssisalaatissa on sopivasti hiilareita ja protskuja.

Lämmin linssisalaatti fetan kanssa

Lämmin linssisalaatti on erinomainen lounas, sillä siinä on sopivassa suhteessa proteiineja, hiilihydraatteja ja kuituja.

NeljälleValmistusaika 45 minuuttia

2,5 dl linssejä (vihreitä tai du puy)7,5 dl kasvislientä2 isoa porkkanaa raasteena1 punainen sipuli viipaleina3 sellerin vartta viipaleina2,5 dl puolitettuja kirsikkatomaatteja2 rkl oliiviöljyä2 rkl balsamietikkaa125 g fetaa1 kourallinen silputtua persiljaasuolaa ja pippuria

1. Kaada kattilaan linssit ja kasvisliemi. Kuumenna kiehuvaksi, keitä 2 minuuttia ja käännä levy miedolle lämmölle. Anna hautua 20–25 minuuttia, sekoita välillä. Valuta.

2. Siirrä jäähtyneet linssit kulhoon. Lisää porkkanat, punasipuli, selleri, tomaatit, oliiviöljy, balsamietikka, suola ja pippuri. Sekoita hyvin.

3. Jaa lautasille, koristele fetalla ja persiljalla. Tarjoile.

Mainos alkaa
Mainos päättyy

 

Lue myös:

Laab gai eli lämmin thaikanasalaatti

Harissa-broileri ja kasviskuskus

Ravintosisältö:

377 Kaloria21 G Proteiinia38 G Hiilihydraattia9 G Sokeria16 G Rasvaa, josta tyydyttynyttä 6 G2 G Kuitua0,9 G Suolaa

Teksti StockFood / Miia Vähähyyppä