Helmikuu 2019

Kategoriat Hyvä elämä

Onnellisuus on tunne, että elämä on hyvää

Onnellisuus on tunne, että elämä on hyvää. Ja se tunne voi iskeä koska tahansa. Imuroidessa kylpyhuonetta, kastellessa kukkia, vastatessa työmeiliin, kirjoittaessa blogia, puhuessa lapsen kanssa. Tunkatessa ylös Malminkartanon jätemäkeä. Juostessa töihin, samalla kun räntää sataa vaakatasossa suoraan naamalle. Törmättyä sattumalta ystävään kadulla. Kyllä vain. Onnellisuus on asia, jota en enää pyörittele ajatuksissani 24/7 saati jahtaa

Lue artikkeli
Kategoriat Kauneus & tyyli Yhteistyö

Minulla on kulmakarvat! – Microblading on paras keksintö meikittömälle juoksevalle uimarille

Kuten jotkut Instagramissa viikonloppuna huomasivatkin, naamalleni on tapahtunut jotain viimeisen parin päivän aikana. Sain nimittäin inboksiini aika monta hm, sun kulmille on tapahtunut jotain & tosi hyvä kulmat hei -viestiä! Kyllä – minulla on nykyään kulmakarvat niiden parin onnettoman vitivaalean haituvan sijaan ja jestas, miten onnelliseksi ihminen voi tulla tuollaisesta pinnallisesta ulkonäköseikasta, enpä olisi uskonut.

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvä elämä

Näin opin nukkumaan – poppakonsteja ei ole

Viimeksi tammikuussa tuli nukuttua monta viikkoa huonosti niin, että heräsin yöllä valvomaan, eikä uni tullut. Päässäni pyörivät tekemättömät työt, sovitut asiat, asiat, joista en ollut vielä sopinut. Yhtäkkiä saatoin muistaa jonkin asian, jota en ollut muistanut enkä saanut siltä enää rauhaa, vaikka asian hoitaminen keskellä yötä ei toki onnistunutkaan. Tuntui, että yhdestä ajatuksesta siirtyi seuraavaan,

Lue artikkeli
Kategoriat Treeni

Kiitollinen jokaisesta treenistä ja lepopäivästä

Pyrin joka päivä muistamaan, että kiitän kehoani sen potentiaalista, oli sitten treeni- tai lepopäivä. Tällä hiihtolomaviikolla olen ohjannut kaksi sisäpyöräilyä (130 minuuttia), käynyt kaverin kanssa juoksemassa 11 kilometriä (1 h 13 min) , käynyt uimassa 700 metriä (35 min), tehnyt punttitreenin personal trainerin kanssa (60 min) ja hionut vapaauinnin käsivetoa (45 min) uimaopen kanssa. Kehonhuoltoa

Lue artikkeli
Kategoriat Oma elämä ja perhe

Eikö sua haittaa mennä nukkumaan puoli kymmeneltä?

Säännöllisin väliajoin joku kaverini kysäisee, että eikö sua haittaa mennä nukkumaan puoli kymmeneltä. Ei haittaa, vaikka olenkin vähän lipsunut tuosta kellonajasta. Saatan nimittäin välillä mennä nukkumaan jo klo 21 tai 20.50, jos tunnen itseni väsyneeksi ja tunnen, että kehoni kaipaa palautumista. Eikö sua haittaa, että et käy baarissa tai bilettämässä? Ei haittaa, sillä kuten yltä

Lue artikkeli
Kategoriat juoksu Treeni

20 ohjausvuoden jälkeen mahtavaa on saada harrastaa ja käydä ohjatuissa treeneissä

Viime päivinä olen pohtinut treenihistoriaani ja miettinyt, että vaikka välillä liikkumisessani ei ole ollut järkeä saati punaista lankaa ja välillä olen liikkunut paljon siksi, että se on ollut sivutyöni ja merkittävä tulonlähteeni, kaikesta liikunnasta on varmasti ollut ja on yhä hyötyä. Ja vaikka aina välillä mietin, että lopetan ohjaamisen kokonaan, on se kuitenkin jotain, jota

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvä elämä

Hyvään päivään riittää (useimmiten) se, kun saan aamulla avata silmäni

Eilen aamulla kun heräsin, tunsin syvää kiitollisuutta. Olin kiitollinen perjantain treeneistä, työpäivästä ja kaikista mahdollisuuksista, joita elämä tarjoaa. Kiitollinen perheestäni, bussilipusta, auringosta ja kylppärin lattialämmityksestä. Samalla olin kiitollinen myös kaikista vaikeuksista: siitä, etten luovuttanut edes niinä pimeimpinä hetkinä, olin kiitollinen rahaongelmista, jotka opettivat, ettei mikään arkinenkaan asia ole itsestäänselvyys, kiitollinen siitä, että sain kasvattaa vanhimmat

Lue artikkeli
Kategoriat juoksu Treeni

Mihin keskityn treeneissä, että pystyn juoksemaan pitkiä matkoja?

Mitä lisää treeniohjelmaan, että pystyn juoksemaan pitkiä matkoja? Matkaa, mäkeä, vauhtia, punttia ja kehonhuoltoa! Toki myös peekoota, mutta sitä on taas tahkottu sen verran, että on aika vähän myös nostaa tehoja. Tulevan kesän alppimatkaan kuuluu myös mentorointi, jossa kävimme läpi eri osa-alueita, kuten ravintoa, kestävyyttä ja polkujuoksutekniikkaa, ja itse sai pohtia, millä tasolla kukin alue

Lue artikkeli