2019

Kategoriat Oma elämä ja perhe

Tein aikainventaarion! Hups, Instagramissa viikossa työpäivän verran

Se on maaliskuukin ihan kohta taputeltu eikä voi kuin ihmetellä, minne talvi katosi. Tuntuu, että aika vierähtää sitä vauhtia, ettei perässä pysy, viikot ovat yhtä maanantain, perjantain ja sunnuntain virtaa. Toki tekemistäkin on ollut paljon, mutta olen pitkin matkaa jo karsinut kaikesta, mistä karsia voin ja ennen kaikkea haluan. Silti välillä tuntuu vaikealta mahduttaa kaikki

Lue artikkeli
Kategoriat Oma elämä ja perhe

Jännittäjästä luennoitsijaksi – esiintymisen ja luennoinnin oppii tekemällä

Vatsaa nipistää, oksettaa, huimaa, kädet tärisee. Kun luin isoisäni hautajaisissa adresseja kuutisen vuotta sitten, olin varma, että en selviä adressipinosta ilman pyörtymistä. Sama fiilis itselläni oli jo yläasteella, kun omia hengentuotoksia piti lukea ääneen luokan edessä. Olin lähes varma, että en selviä tilanteesta hengissä. Selvisin. Samanlaiset olivat fiilikseni myös ennen luentoja, joiden pitämisen aloitin samoihin

Lue artikkeli
Kategoriat Treeni

Elämäntapojen muuttamisen jälkeen motivaatiota on riittänyt

Viime viikolla oli niin paljon hässäkkää ja ylimääräistä tekemistä, että oli hyvä sauma ottaa kevyt treeniviikko. Olin nimittäin muun muassa luennoimassa motivaatiosta Go Expo -messuilla perjantaina ja lauantaina, ja illat Hoka One Onen pisteellä juoksukenkähommissa. Elämäntapojen muuttamisen jälkeen motivaatiota ei ole tarvinnut houkutella. Vaikka treenit sujuvat ja ovat tällä hetkellä hyvin rutinoituja, nautin totta kai

Lue artikkeli
Kategoriat Oma elämä ja perhe

Kirja on paras unilääke + tutustumiskoodi Bookbeatiin uusille asiakkaille

Lapsena olin intohimoinen lukutoukka. Raahasin kirjastosta kassikaupalla lukemista ja tutuksi tulivat niin lasten- ja nuorten kirjasarjat, Anni Swanin tuotanto kuin Agatha Christiet ja Stephen Kingit. Nykyään luen aina iltaisin, kirja on paras unilääke. Jos en lue illalla, tuntuu, että nukahtaminen on vaikeaa, ja sitä jotenkin on ylikierroksilla. Nykyään luen vähemmän kirjoja kuin aiemmin, mutta joka

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvä elämä

Kiitos, että oot aina noin positiivinen

Saan monta kertaa viikossa Instagramissa viestejä, että kiitos, että aina oot noin positiivinen. Moni myös kertoo opetelleensa virtuaaliavullani näkemään enemmän niitä pieniä arjen iloja ja olevansa nykyään positiivisempi ja iloisempi. Ja sehän nyt on ihan mahtavaa! Mutta toki voin kertoa, etten aina ole näin positiivinen, vaan minullakin on huonot hetkeni, alakuloisemmat kauteni, omat vaanivat varjoni, mutta toki

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvä elämä painonhallinta Treeni

Viikon treenit ja ruoat – ruokapäiväkirjan pitäminen avaa aina silmiä

Instagramin puolella olen usein ruokailujani jakanutkin ja nyt teen pitkästä aikaa viikon ruokapäiväkirjan tänne bloginkin puolelle. Ruokapäiväkirjan pitäminen on todella hyödyllistä itselle, sillä jokaisen kerran sellaista pidettyäni huomaan, mitä pitäisi lisätä ja mitä ehkä vähentää. Korostan, ettei tämä todellakaan ole täydellinen syö näin -postaus, vaan tavoitteellisesti kuntoilevan nelikymppisen toimistotyöläisen sapuskat. Välillä onnistun syömisissä, välillä en,

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvä elämä

Ekaa kertaa verenluovutuksessa – tatuoinnit eivät ole este

Anopin toteamuksesta se oikeastaan lähti, nimittäin ajatus verenluovutuksesta. Hän kun totesi minulle ja mösjöölle, että harmi, kun te ette voi luovuttaa verta, koska teillä on tatuointeja. Olin jo kuopuksen (8) syntymän jälkeen ollut menossa luovuttamaan verta, mutta silloin synnytyksestä oli liian lyhyt aika, enkä saanut luovutuslupaa. Kimmokkeen verenluovutukseen tammikuussa sainkin siitä, että voisin osaltani olla

Lue artikkeli
Kategoriat painonhallinta Treeni

Kahdessa vuodessa yli 10 kiloa rasvaa on kadonnut hikenä ilmaan – terveiset kehonkoostumusmittauksesta

Kävin alkuviikosta kehonkoostumusmittauksessa personal trainerini Noora Kenttämaan tykönä ensimmäistä kertaa sitten elämäntapamuutokseni. Viimeksi mittaus on tehty itselleni tammikuussa 2017. Silloin rasvaprosenttini oli 32 ja risat, rasvamassan määrä kehosta yli suositellun normaalialueen eli itselläni 26 kiloa painosta, joka oli tuolloin 84 kiloa. Lihasmassaa minulla oli tuolloin ikäisekseni naiseksi kuitenkin hyvin, ja vaikka sen määrä vähenikin seuraavien

Lue artikkeli