Nainen, kumppani ja äiti.

sis.mainoslinkkejä

Äitiyden myötä mä oon joutunut miettimään uudelleen aika montaa asiaa. 🙂 Osaa asioista oon saanut miettiä ja osaa joutunut.. 😉 Monista niistä oon teille puhunut, mutta en kaikesta. Enkä aio puhua kaikesta nytkään. 😉 On pari asiaa, jotka oon halunnut rajata pois blogistani aina: seksi ja raha.

Nehän on tosi tärkeitä aiheita tietysti. Mutta mä en vaan halua jakaa ihan kaikkea. 😀 Nyt kuitenkin ajattelin vähän kirjoittaa niistä asioista, jotka on monelle synnyttäneelle naiselle vähän (tai paljonkin) jännittäviä juttuja. Tosi monesti myös jollain tapaa muuttuvia asioita pikkuvauva-arjessa, sen jälkeen perhe-elämässä tai muuten vain parisuhteessa. Synnytyksen jälkeen moni miettii mm. näitä asioita:

  • Miltä yhdyntä tuntuu synnytyksen jälkeen? Sattuuko se?
  • Kelpaanko kumppanilleni? Olenko enää kumppanista viehättävä, haluttava?
  • Miten hyväksyn itseni ja rakastanko itseäni?
  • Koska saa aloittaa seksin synnytyksen jälkeen?
  • Miten olla samassa paketissa nainen, kumppani ja äiti?
Kuva: Henriikka / Lumoamo
Kuva: Ossi Pietiläinen

Koska synnytyksessä, raskaudessa ja palautumisessa tapahtuu muutoksia naisen kehossa (ja mielessä) on todellakin luonnollista miettiä näitä juttuja. Mulla ainakin eka vuosi oli yhtä opettelua sen suhteen, että oon nyt samassa paketissa äiti, nainen ja kumppani. Äiti-rooli tuli vahvana ja selkeästi jotenkin dominoivana silloin alkuun, eikä ihme! Haluaahan sitä pienokaiselleen parasta ja pienen vauvan kanssa moni kokee sen parhaan olevan sitä, että on 150% äiti ja muut asiat saa odottaa.

Muistan myös pohtineeni sellaisia juttuja, että onko jokin juttu enää sopivaa, kun on äiti. Tai pitääkö mun naiseuden jotenkin muuttua äitiyden myötä. Suhde kumppaniin vauvavuoden ja taapero-arjen keskellä helposti muuttuu ja yhteinen aika vähenee ihan automaattisesti.

Itse jouduin miettimään näiden asioiden lisäksi myös sitä, että miten saan erkaumani kuntoon. Omassa palautumisessa meni todella kauan aikaa, mutta kun sain oikeat välineet siihen – alkoi erkauman kuntoutuminen hiljalleen.

Mulla ensi askeleet erkauman kuntouttamisessa tuli Kuntouta keskivartalosi -kurssin kautta! Tiedän, että tää kurssi on sellainen, joka jo pelkästään riittää suurelle osalle äideistä. Mulla palautuminen oli syystä tai toisesta isompi projekti, joten kurssin jälkeen kävin vielä mm. äitiysfysioterapeutilla ja osteopaatilla hoitamassa erkaumaa.

Ensi viikon maanantaina 20.5 alkaa täysin uudistettu Nordic Fit Maman Kuntouta keskivartalosi -kurssi. TÄSTÄ linkistä saatte valmennuksen hintaan 69€ (ovh 99€)!! Uusittu valmennus on tehty yhteistyössä Mehiläisen kanssa. Kaiken materiaalin on läpikäynyt Mehiläisen gynekologi, joka myös erittäin lämpimästi suosittelee valmennusta. Uusi valmennus on entisen 5 viikon sijaan nyt 6 viikkoa!

KENELLE VALMENNUS SIIS SOPII?

Valmennus on tarkoitettu kaikille synnyttäneille äideille, iästä ja fyysisestä kunnosta riippumatta. Olitpa vasta esikoisesi synnyttänyt tai jo teini-ikäisten lasten äiti. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa. Valmennukseen voi osallistua heti lopputarkastuksen jälkeen ja kun itsestä hyvältä tuntuu. Jos yhtään epäröit, Nordic Fit Mama suosittelee kääntymään lantionpohjan asioihin erikoistuneen fysioterapeutin puoleen ennen valmennuksen aloittamista.

Jos tunnistat itsesi yhdestä tai useammasta asiasta alla, valmennus on juuri sinua varten!

  • Kärsit vatsalihasten erkaumasta
  • Vatsasi pömpöttää tai näytät edelleen siltä, että olet raskaana
  • Kärsit virtsankarkailusta esim. yskiessä, aivastaessa tai ponnistaessa
  • Seksi on epämukavaa tai kivuliasta
  • Et tunne itseäsi hyväksi muuttuneessa kehossasi
  • Itsetuntosi on heikko
  • Olo on alavireinen

Nordic Fit Maman Kuntouta keskivartalo –valmennus vahvistaa siis raskauden ja synnytyksen koettelemia keskivartalon ja lantionpohjan lihaksia lempeästi ja turvallisesti. Asiantuntijoiden tukemana voi aloittaa treenaamisen synnytyksen jälkeen turvallisesti.

Tää valmennus sopii kaikille äideille, oli synnytyksestä sitten kuukausi tai useita vuosia. Valmennuksen ohjeilla saa palautettua voiman ja kontrollin keskivartaloon, kuntoutettua vatsalihasten erkaumaa ja heittää hyvästit pömppövatsalle, alaselkäkivuille ja virtsankarkailulle. Lantionpohjan lihasten ja syvien vatsalihasten vahvistaminen parantaa ryhtiä ja voi vaikuttaa monella tapaa myös seksielämään.

Valmennus kestää 6 viikkoa ja aikaa tarvitset päivittäin vain 10 minuuttia.

Kuntouta keskivartalo -jatko

NYT ENSIMMÄISTÄ KERTAA palkittu Kuntouta keskivartalo -valmennus saa myös paljon toivotun jatkon! Tällä 6-viikon kurssilla otetaan askelia kohti vahvempaa kehoa, terveellisempiä ruokailutottumuksia ja elämäniloa

Valmennuksessa on 4 teemaa:

  • Liikunta, nyt kun keskivartaloa on saatu vahvemmaksi voit tehdä jo hieman kokonaisvaltaisempaa, haastavampaa treeniä.
  • Ravinto, keskiössä hyvät ruoka-aineet ja säännöllisyys
  • Henkinen hyvinvointi, johon kuuluvat omat rauhoittumishetket, latautuminen
  • Rakkaus, seksi ja parisuhteen hyvinvointi raskauden jälkeen
Ja nyt sitten yks huippu juttu!! Tää on vaan teille mun lukijoille tarkoitettu etu!! Ensimmäisille onnekkaille Nordic Fit Mama tarjoaa molemmat valmennukset mahtavaan 125e (norm 178e) etuhintaan! TÄSTÄ linkistä pääset hyödyntämään tarjouksen! Molemmat valmennukset on siis pituudeltaan 6 vkoa, eli treenaat ja parannat elämänlaatuasi yhteensä 12 viikkoa asiantuntijoiden opastuksella. Paikkoja on rajoitetusti. Kuntouta keskivartalo -valmennus alkaa 20.5. ja jatkokurssi heti sen päättymisen jälkeen.
Kuva: Teemu Kuusimurto
Kuva: Nana Heikkilä

Laitan tähän vielä alle nuo linkit erikseen:

Pidetään huolta meiän kehoista ja mielestä! 🙂 Ja ollaan ylpeästi niin äitejä, kumppaneita kuin naisiakin!! Eiks vaan? <3

Monna