Mä oon lihonnut.

Niinpä. Siinä se nyt on, ihan itseni sanomana. Mutta tiedättekö, mä silti pidän itsestäni edelleen! 😉 Se, että mulla on tullut monien seikkojen tuloksena muutama kilo lisää viime syksyn aikana on fakta. Mutta se ei oo mikään maailmaakaatava asia. Se ei itse asiassa vaikuta yhtään mihinkään. Paitsi siihen, että joku muukin on sen huomannut ja halunnut kertoa siitä mulle. 😀

Mulla on siitä onnellinen (tai onneton) tilanne, että kilot mitkä on tulleet, on tulleet vatsaan ja naamaan. Naamaan varmaan kaks kiloa. Hahaha! Mutta siis kaikki vanhat vaatteet sopii mulle mainiosti, eikä mun vähän pöhötystä kerännyt ulkomuotoni vaikuta mun tekemisiini millään tapaa. Se ei vaikuta mun osaamiseen, eikä mulla oo myöskään tipahtanut aivoista palasia pois sitä mukaa kun kiloja on tullut lisää. Kuten sanoin, muutama hassu lisäkilo ei vaikuta mihinkään.

Mutta! On itse asiassa yks asia mihin tää asia vaikuttaa. Ei niinkään ne kertyneet parit kilot, vaan se olo mikä on kehon sisällä ja päässä. Sen takia me päätettiin Tuukan kanssa molemmat ottaa itteämme niskasta kiinni. Me päätettiin haastaa toisemme treenaamaan enemmän ja pudottamaan ne muutamat kilot pois. Meillä molemmilla on sellainen tilanne, että mm. työkiireiden vuoks ja ehkä jonkinlaisen stressin takia on kiloja vähän kertynyt ja treenaaminen + itsestä huolehtiminen on jäänyt rehellisesti sanottuna vikalle sijalle.

Mä myös tiedän (vaikken oo vaa’alla vielä käynytkään), että kiloja ei oo tullut mitenkään rutosti. Nyt puhutaan jostain 3-5kg:sta.

Mua hymyilyttää, kun joulukuussa oikein pursusin sitä treeni-intoa ja olin aivan fiilareissa, että tulevasta vuodesta tulee taas kaikkien aikojen treenivuosi! Sitten iski väsymys ja sitä myötä herkkuhimot ja vähäinen liikunta. Raudanpuutteen oireet myös paheni ja väsymys koko vartalossa on ollut todellinen asia, ei vaan mielen tuote. Joka tapauksessa mä tiedän sen, että sokerin vähentäminen ja treenin lisääminen ei ainakaan pahaa tee. 😉

Treenin aion pitää maltillisena hetken aikaa. Salille en välttämättä rynnistä, vaan teen kotona joogaa ja kehonpainotreeniä. Haluan myös saada olkapääni kuntoon, jonka kuntoutus on loistavaa vauhtia etenemässä. (kerron siitä teille lisää vielä tällä viikolla) Nyt on kuitenkin aloitettu tää viikko uusilla säännöillä. Haluatteko tietää mitä ne on?

  1. Ruokasuunnitelma viikoksi valmiina
    • Sunnuntaina suunniteltiin koko viikon ruuat valmiiksi jääkaapin oveen. Kirjoitettiin myös ylös kumpi on vastuussa minkäkin päivän ruuasta. Esim. tänään minä olin vastuussa ja tein koko perheelle makaroonilaatikkoa.
  2. Punnitus + palkkio pudotetuista kiloista
    • Käydään tän viikon perjantaina molemmat vaa’alla. Sen jälkeen viikottain punnitus ja per pudotettu painokilo toinen joutuu laittamaan 10€ meidän yhteiseen matkakassaan. (win-win)
  3. Treeni + palkkio treenistä
    • Suunnitellaan viikon treenit kalenteriin yhdessä. Siten nähdään, että molemmille on aikaa treenata. Jokaisesta toteutuneesta treenistä laitetaan 1€ matkakassaan.

Tänään esim. kun kuvasin teille tän jalkatreenin teille instagramiin, tein itekin treenin kaks kierrosta ja sen jälkeen pistin euron meiän matkakassaan! 🙂 Tänään oli myös mun vuoro tehdä ruoka ja jääkaapin ovessa luki, että makaroonilaatikko. Tuukka oli eilen käynyt kaupassa ja ostanut ainekset, joten mä tein sitten vaan ruuan.

Me puhuttiin edellisessä Rakkautta ja Kaaosta -podcastissa raskauskiloista. Siinäkin tultiin siihen tulokseen, että meiän kohdalla ne raskauskilot on tulleet vasta raskauden jälkeen! 😉 Haha! Jos et vielä käynyt kuuntelemassa jaksoa, niin TÄSTÄ pääset sen ilmaiseksi kuuntelemaan!

Mulla alkaa ens viikolla myös 6 kk kestävä ravintovalmennus. Oon tosi innoissani siitä, koska saan ehkä sen myötä vihdoin vähän irti siitä, että mitä voin syödä ja mitä en. Joten eiköhän tästä mennä kohti terveempää minää ja aurinkoisempaa ja energisempää kevättä! Eiks vaan?


Yksi teistä mun seuraajista laittoi mulle viestiä IG:ssä, että voisin laittaa pystyyn jonkinlaisen kotitreeni-haasteen. Olisko teidän mielestä hyvä idea? Kuka lähtis mukaan? Olisko se vain kotitreeniä vai olisko se yhdessä ”TERVEEMPI MINÄ” -projekti? Mitä mieltä ootte? 🙂

Monna