Treenaamisesta energiaa!

Nyt on ne hetket kun Uuden vuoden lupaukset on heikoilla jäillä ja koetuksella.
Kuinka monella pitää lupaukset ja motivaatio ei valahda housunpuntista alas?

DCIM102GOPRO

Toivottavasti isolla osalla motivaatio säilyy!

Kun motivaatio alkaa laskemaan päätään ja sohva houkuttaisi enemmän kuin treeniin lähteminen, mitä silloin tulisi tehdä?

Mä suosittelen, että silloin ensimmäiseksi ajattelisi sitä miksi alunperin päätti lähteä muuttamaan elämäntapojaan ja lisäämään treeniä ja keskittymään ruokavalioon? Ne samat syyt on siellä edelleen, mutta ne vaan koittaa piiloutua. Mieli koettelee. Alkaa ehkä vähän väsyttämään, eikä välttämättä tuloksetkaan ole niin suuria kun on toivonut kuukaudessa tulevan.

Mutta juuri siinä vaiheessa ei kannata heittää hanskoja tiskiin, silloin koetellaan kanttia ja katsotaan pitääkö se motivaatio vai ei.

Desktop4

Mä kävin itse eilen tekemässä kaksi treeniä Mäkelänrinteen salilla. Sunnuntaina laitoin kellon soimaan maanantai aamuksi 06.00, vaikka mulla oli ensimmäinen työjuttu vasta klo 15. Halusin startata päivän ja koko viikon reippaasti. Söin pienen aamupalan ja pistin remppeet niskaan ja lähdin tukka pörrössä treenaamaan Märskyyn.

DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO

Kyllä mua rehellisesti sanottuna väsytti kun kello soi, mutta toisaalta olin mennyt ajoissa nukkumaan ja unta oli ehtinyt kertyä jo yli kahdeksan tuntia, joten pidin kiinni siitä mitä olin sopinut tekeväni.
Hikoilin tunnin verran katsomon kuumuudessa, tein renkailla, tein matolla, tein levypainoilla – erinäisiä punnerruksia ja muita juttuja.
Energiaa oli kuin pienessä pitäjässä kun lähdin kotiin takaisin keittelemään aamusumppia ja lukemaan asiakkaiden meilejä läpi.

DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO

Voin väittää, että 99,9% varmuudella treenin jälkeen on energisempi olo, kuin jos olisi jäänyt sohvalle makaamaan tai uppoutunut suoraan töiden pariin.

Siksipä se, että väsyttää ja ei jaksa lähteä treenaamaan on vähän ”huono syy”. (toki pitää kuunnella kehoaan, jos on esim. kipeänä) Treeni piristää aina, se myös lisää energiatasoja muutenkin – ei vain treenin jälkeen. Kun ruokailu on kunnossa ja keho saa tarpeeksi energiaa päivän aikana – saa treeneistä kaiken irti ja kokonaisuudessaan on pirteämpi olo.

***

Iltapäivällä ennen illan asiakkaita mulla jäi vielä 45min tyhjää aikaa, joten käytin sen hyödyksi ja pistelin menemään juoksumatolla ensin 20min ja sitten vielä vähän keskivartalolle treeniä ja jooga-asentojen kokeilua. 🙂

IMG_20150209_181835

Joten ei muuta kun energista tiistaita ja nauttikaa tuosta kauniista auringosta!
Toivottavasti saatte siitäkin lisäenergiaa!
Ei anneta motivaation laskea, vaan mennään eteenpäin kahta kovemmalla teholla! 🙂

Meillä alkaa 9.maaliskuuta Muutos100 Vol.2 – siihen otetaan nyt ilmoittautumisia vastaan! Valmennuspaketti meni täyteen Vol.1:sen kohdalla todella nopeasti, joten olepa vikkelä jos haluat mukaan tiimiin! 🙂 Vol.1 on lähtenyt huikealla vauhdilla käyntiin ja jo ekan viikon aikana valmennettavat ovat pudottaneet kilosta kahteen painoa. Sekä saaneet sitä motivaatiota ja lisäenergiaa! Ilmoittautumisia otetaan vastaan osoitteisiin: pttuukka@gmail.com tai pt.monna@gmail.com

Muutos100 vol2