Iltaherkuttelu

Mitä syödä iltaisin kun tekee mieli herkkuja?

Miksi illalla tekee mieli herkkuja?

Siksi, koska päivän aikana ei ole saanut tarpeeksi energiaa.

IMG_6336

Yleisin virhe, jonka ihmiset tekevät ravinnon suhteen on sen vähäisyys.

Suurin osa syö siis liian vähän. Aamupalan jotkut syövät hyvin (ihan super hyvin) ja toiset eivät ollenkaan. Liikkeelle saatetaan lähteä pelkän kahvikupillisen voimin. Töissä on niin kiire ettei mitään välipaloja ole aikaa syödä ja ensimmäinen ateria mikä päivän aikana tulee syötyä on lounas. Eli noin keskimääräisesti kuusi tuntia heräämisen jälkeen! Mitäpä luulette, mitä elimistö siitä tykkää?

Lounaalla mätetään joko aivan hulluna ruokaa poskeen, koska on niin jumalaton nälkä ja energiavaje kropassa. Sen jälkeen töistä ei meinaa tulla mitään, koska alkaa väsyttämään. Toinen vaihtoehto on syödä ”kevyt keittolounas”. Varsinkin naiset sortuvat tähän, eihän sitä nyt kehtaa työkaverien läsnäollessa mitään isoa lautasellista ruokaa mättää naamaan. Mitähän ne muutkin ajattelis?

Lounaan jälkeen ei ehdi syödä välipalaa, koska on vastattava kaikkiin meileihin ja istuttava palavereissa. Välipalaksi jää kupillinen kahvia.

Töistä suoraan treenaamaan, salilla vähän harmittaa ja ärsyttää kun ei treeni kulje. Ihme homma.

Treeneistä kaupan kautta kotiin ja kaupassa ostoskori täyttyy täyttymistään. Kotona ruokaa valmistaessa ensimmäinen leipäviipale ja noin kymmenen juustoviipaletta siinä sivussa ja pari metwurstiviipalettakin.
Ruoka valmiiksi ja aah, nauttimaan.

Kas kummaa, nälkä ei lähtenytkään. Vaikka tuli syötyä iso lautasellinen pastaa ja jauhelihaa. Ja puol litraa maitoa ja toinen leipäviipalekin.

IMG_0005

Kaikki tietää, mutta kuinka moni toteuttaa?

Kolmen tunnin välein energiaa koneeseen. Kun elimistö saa tasaisin väliajoin energiaa, se myös vapauttaa sitä. Jos koko aamupäivä menee tyhjällä mahalla, on kroppa ihmeissään. Aineenvaihdunta hidastuu ja keho pitää rasvoista kiinni kahta kauheemmin.

Iltaherkuttelu jää pois, kun kroppa on kylläinen. Sitten se on enää taistelemista mielen kanssa. 😉
Niin painonpudottaminen, lihasmassan kasvattaminen kuin iltaherkuttelun kuriin saaminenkin tapahtuu kaikki syömällä tarpeeksi!

20140628_134055 IMG_0690 IMG_6421 IMG_9228

Tarpeeksi usein syöminen on vähän sama juttu kuin tarpeeksi veden juominen. Siihen on opeteltava. Kello soimaan kolmen tunnin välein: ruokaa koneeseen ja samalla iso lasillinen vettä.

Hyviä välipalavinkkejä löytyy meiän Välipala-kirjasta! 😉 Hihi.
Puspus ja kivaa viikkoa!