Rintaliivit, treeniliivit, tissiliivit – Tarinaa tisseistä ja niiden tukemisesta!

Tiesittekö te sitä, että rinnat venyvät 1-3mm vuodessa? Eli n.3-9cm 30 vuodessa. Ja tämä on pelkkää venymistä, ei kasvamista. 😉 Esim. omat rintani ovat pienentyneet kuppikoon verran taas menneen vuoden aikana. (enkä pidä sitä yhtään huonona asiana 😉 ) Mutta kudos on silti venynyt varmasti.
Mikään treeni ei palauta rintojen venyneitä sidekudoksia, sillä lihas on siellä varsinaisen ”tissin” alla. Mutta käyttämällä tukevia treeniliivejä voi ehkäistä kudosvaurioita.

Mä ajattelin kirjoittaa tänään ihan rehellistä tekstiä tisseistä. Sen enempää kaunistelematta tai hienostelematta. Joten, älkää ottako nokkiinne – tämä ei ole seksuaalista. Tai tietysti voihan se jollekin olla.. Noniin, mutta asiaan. 😉 😀

IMG_5684

Joillekin naisille on suotu luonnostaan pyöreät pakarat ja joillekin pyöreät rinnat, no minä olen tätä jälkimmäistä porukkaa. Aina en ole ollut siihen asiaan tyytyväinen. Pyöreiden pakaroiden eteen oon joutunut tekemään aika kovasti hommia, koska siellä sitä massaa ei oo ollut mistä rakentaa. 😉 Ala-asteella taisin olla ensimmäinen tyttö meidän luokalla, jolla alkoi vähän tulla muotoa rintoihin ja sekös vasta sopan keitti. Poikia kiinnosti ja tyttöjä ärsytti. Vanhemmalla iällä taisi olla samoin, poikia kiinnosti ja joitain tyttöjä ärsytti. Sain kuulla monesti olevani tyhmä isotissinen blondi, ihan vain sen vuoksi että rintani sattuivat olemaan hiukan isommat kuin tällaisen laukojan omat.

Treenatessa isoista rinnoista ei myöskään ole mitään iloa. Rintojen heiluriliike A-kupilla on 4cm ja G-kupilla 15cm!!! Että siinä sitten kun miettii sitä miltä huonoilla treeniliiveillä juokseminen tuntuu.. Huh. Joskus aikonani jumppatunneilla paljon käyneenä, pidin aina kaksia treeniliivejä päällekkäin. Koska pelkäsin aina jos tunnilla olisi paljon hyppyjä tai sitä ihanaa pikajuoksua paikallaan, niin pelkkä yksi huono tuki ei olisi riittänyt.

Mitkä on sitten hyvät treeniliivit?

Mä olen sitä mieltä, että Shock Absorberilla on ihan ehdottomasti parhaimmat treeniliivit. Mä olen käyttänyt Shock Absorberin liivejä monta vuotta ja enää ei tartte laittaa kaksia liivejä päällekkäin, jotta rinnat pysyis paikallaan. Esittelen teille nyt kolmet erilaiset, mun suosikkimallit heiltä.

RUN-mallin liivejä mulla on tällä hetkellä kahdet. Kolmannet jouduin heittämään juuri pois, koska olin käyttänyt niitä niin paljon ettei mukava hienhaju meinannut lähteä enää edes pesussa pois. RUN-malli on tosi tukeva ja siinä on pehmeä ja saumaton sisäosa.
IMG_5678 IMG_5706 IMG_5724

Tästä mallista mulla on tällä hetkellä käytössä musta pinkeillä yksityiskohdilla ja pelkkä pinkki. Molemmat ihania värejä!!

Toinen malli, mikä on RUN-liivin lisäksi mun suosikki on CLASSIC-liivi.
Se on tueltaan hiukan vähäisempi kuin tuo juoksuliivi, mutta erittäin tukeva. Tää on sellainen malli mitä käytän monesti salitreenissä, kun en tarvi niin paljon tukea rintojen heilumiselle.

IMG_5788 IMG_5792

Tästä mallista mulla on käytössä tämä uusi pinkkiväri, sekä edellinen väri pinkki-lila. Ihana malli tämäkin ja helppo pukea päälle.

Kolmantena esittelen teille mulle ihan uutuuden RUN HRM-liivin.
Tässä malli on sama kuin juoksuliivissä, mutta siihen on rinnanympärysnauhaan integroitu sykeanturi! Toimii mm. Polarin sykemittarien kanssa. Tää on mun mielestä tosi huikea juttu, koska huomaan monesti ettei mulla pysy sykemittari paikallaan kovassa treenissä.

IMG_5753 IMG_5761

Mulla tulee tästä myös hyvällä tavalla mieleen jotkut Madonnan 90-luvun musavideot! 😀

Jos siis oikeasti haluat kunnon tukea rinnoille treenin aikana, niin suosittelen täydestä sydämestäni Shock Absorberin liivejä. Eikä tarvitse olla mitkään jättimelonit, että niistä olisi jotain hyötyä. Pienemmätkin rinnat tarvitsee tukea! Älkää siis treenatko ilman tukea! Ikinä!!

Yhteistyössä:
Shock Absorber Finland