Selkä-hauis-hartia @ Motivus Ruoholahti

Eilen pääsin taas pienen treenitauon jälkeen salille. Pepputatska on parantunut huimaa vauhtia, kiitos kookosöljyn. 😉 Joten eilen uskalsin mennä salille pumppailemaan ennen päivän asiakkaita.

Mä käyn valmentamassa asiakkaitani pääosin Motivuksissa tai Mäkelänrinteen Fixin salilla. Eilen mulla oli asiakkaat sovittu Ruoholahden Motivukselle, siispä pääsin tekemään treenin taas siellä. Mun mielestä Ruoholahden Motivuksen sali on ihan yks parhaista. Sieltä löytyy esim. smith sekä avustettu leuanvetolaite. Ne on sellaiset mitä tykkään aina käyttää jos ne salilta löytyy. Ja jos siis treenini sillä kertaa kohdentuu johonkin lihasryhmään mitä niillä voi treenata. 😉

Eilen tein selkä-hauis-hartia-treenin.

DCIM102GOPRO

Alkuun lämpö crosstrainerilla ja sitten ristikkäistaljaan. Ekat liikkeet oli pullover köydellä ja ristikkäistaljassa vedot kylkiin, en muista jälkimmäisen liikkeen nimeä..

DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO

Jälkimmäisessä vedetään siis kyynärpäät kylkiin, ei tehdä hauiksilla kääntöä korviin.
Taljalta siirryin leuanvetolaitteelle. Multa kysytään monesti, että monta leukaa saan vedettyä – en yhtään. Joskus ajattelin, että treenaisin sitä enemmänkin kumpparin kanssa ja sitten voisin sanoa vetäväni niin ja niin monta leukaa.. Mutta sitten mun mielenkiintoni kyseistä liikettä kohtaan hiipui, koska en näe mitään syytä miksi mun pitäisi pystyä vetämään jokin tietty määrä leukoja. 😀

Sali5

Leuanvedoista siirryin käsipainojen luokse ja siinä tein yhden käden kulmasoudun. Samalla viimeisen liikkeen selälle.

DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO

Kulmasoudun jälkeen oli hauiksien vuoro. Ensin tein tangolla kääntöjä ja sitten vielä taljassa köydellä, keskitettyä hauiskääntöä.

DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO

Hauberien jälkeen oli vuorossa hartiat, hartioille tein tällä kertaa pystypunnerruksen tangolla sekä takaolkapäät laitteessa.

DCIM102GOPRO Sali6

Kun muu treeni oli valmis, tein vielä vatsat perään. Ja ilveilin kameralle.

DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO

Vatsoille tein kolme liikettä pallolla. Ensin pallo jalkojen väliin ja jalkojen kallistelua puolelta toiselle, tosi hitaasti. Toiseksi tein lankun palloa hyödyntäen, kyynerpäät pallolle ja jalat kauas. Kolmanneksi tein perusrutistuksen käsien taakseviennillä. Jos tuohon kolmanteen haluaa lisää haastetta, niin käsipaino käsiin. Ja erittäin hidas ja hallittu alasmeno.

DCIM102GOPRO DCIM102GOPRO Sali7

Kokonaistreeni oli siis:
– Pullover 3 x 10
– Veto kylkiin ristikkäistaljassa 3 x 10
– Avustettu leuanveto 3 x maksimi
– Yhden käden kulmasoutu 3 x 8
– Hauis tangolla 3 x 10
– Hauis taljassa 3 x maksimi
– Pystypunnerrus tangolla 3 x 10
– Takaolkapäät laitteessa 3 x 8
– & kolme vatsaliikettä

Tosi hyvä treeni oli ja kun vikan asiakkaan kanssa tehtiin foamrollausta, niin mulla oli yläkroppa niin tulessa etten meinannut pystyä näyttämään rullailuliikkeitä. 😉 😀

Puspus ja kivaa päivän jatkoa! <3

DCIM102GOPRO