Porkkanasmoothie & proteiinilettu

Tehtiin tänään aamupalaksi porkkanasmoothieta ja proteiinilettuja. Helppo, nopea ja ravitseva aamupala. Näitä molempia voi nauttia myös välipalaksi tai iltapalaksi. 🙂
IMG_5120

Tässä ensin Tuukan proteiiniletun ohje:

– 2 banaania
– 1 dl heraproteiinia
– 2 kananmunaa
– 2 kananmunan valkuaista
– 1 dl maito/kaurajuoma

Ilman mitään superfoodeja näin… Mutta me lisäsimme mukaan vielä:

– 2 tl lucumaa
– 1 rkl psyllium-jauhetta
– 1 rkl chia-siemeniä

Kaikki ainekset tehosekoittimeen ja sitten ei muuta kuin paistamaan. Paistamiseen käytettiin kookosöljyä. Lettua pitää paistaa vähän pidempään kuin tavallista lettua. Levyä kannattaa pitää kolmosella tai nelosella, mutta ei täydellä höökiksellä. Muuten letun pinta palaa.
Proteiinilettu on meillä nykyään tosi usein tehty välipala, iltapala tai aamupala. 🙂

IMG_5123

Päälle ripottelin pensasmustikoita, sekä pienen lorauksen veljeni tekemää puolukkasurvosta. (pakastepuolukoita pussillinen tehosekoittimeen ja 1tl sokeria perään)

***

Porkkanasmoothien ohje sitten seuraavaksi:

– 4 porkkanaa
– 2 banaania
– 2 appelsiinia
– 3-5 dl vettä oman maun mukaan

Ensin kuoret porkkanoista pois, sitten porkkanat vähän pienempiin palasiin. Kuoret appelsiineista pois, sekä banaaneista. 😉 Kaikki ainekset tehosekoittimeen ja surrur.
Vettä voi tosiaan itse lisätä mielensä mukaan, kuinka mehumaista smoothiesta haluaa.

IMG_5106

Helppoa, nopeeta ja hyvää! Namnam! 🙂
Ja jos kahvihammasta kolottaa, niin rinnalle voi tehdä vielä ihanan herkkukahvin.

Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille! ♥

Täällä vietetään vikaa joululomapäivää, huomenna paluu töihin! 🙂
pus ♥