Nyt et Monna *#¤%# anna itselles käydä samoin!

Nämä sanat tänään aamulla sai mun hetkellisen hiilaripöhössä vellomishalun karkoitettua!

Eräs ihana ihminen, jota en edes kunnolla tunne, päätti ottaa asiakseen, että nyt ju*#lauta STOP ennen ku kunnolla alkaakaan! 😀 KIITOS vielä tätäkin kautta siis sinulle!! <3

Mulla tuli samantien hinku salille. Samantien tuli päätös, että tänään en osta karkkia. Nyt loppuu tää sokerikoukku.
IMG_8707-2
Kiitos kaikille edelliseen (ehkä hiukan negatiivis-sävytteiseen 😉 ) postaukseen tulleista kommenteista. Ihania olette!

Ajatelkaa, että ei tarvittu sitten loppujen lopuksi kuin pikkasen riuhtaisua, että nyt lopetat ton hiton homman ja nouset ylös sieltä. Vaikka siis tapahtuisi kuinka surullisia ja inhottavia asioita, niin ei siellä surussa iäisyyksiä vellominen ainakaan mun kohdalla oloa tai mieltä paranna.
Kohti uusia ja kirkkaampia ajatuksia ja hyvää oloa kehoon! Hiilaripöhö vaan pahentaa fyysistä oloa ja sitä kautta ahdistaa ja ärsyttää vielä enemmän.

PhotoGrid_1398082348268Hiilaripöhötys illalla ja vieressä kuva kuukausi sitten olleista blog awardeista. 😉 No ei mun maha sentään koko ajan oo nyt tollanen. Mutta iltaisin se on pöhöttynyt hiilarien määrästä. Ja mulle ei ainakaan ole kertaakaan tullut hyvä olo niistä karkeista. Ehkä kaks ekaa on tuonut sellasen aah, ihanaa, vähänkö tää maistuu hyvältä-efektin. Mutta sen jälkeen ne maistuu ihan samalta ja kohta onkin jo maha turvonnut ja huono olo.

Eilen kävin hyvän ystäväni kanssa salilla (motivaation puutteesta huolimatta) tekemässä selkää ja käsivarsia. Sanoin heti alussa ystävälleni, että tällä kertaa se oot sitten sinä joka saa vetää tän treenin. Mua ei kiinnosta tehä mitään. Sanoin hänelle myös, että tiiätkö mun tekis mieli ostaa tosta kahvilasta iso korvapuusti ja syödä vaan sitä ja höpötellä sun kanssa.
Salille kuitenkin mentiin ja tottakai siitä tuli parempi olo kuin siitä korvapuustista.

Illalla kuitenkin kävin ostamassa 200g irtokarkkeja. Oikeesti aika pieni määrä, mutta hyi hitto mulle tuli pahaolo. En ees syönyt pussia loppuun. Ja taas oli maha ton kokonen kuin tuossa ylläolevassa kuvassa.
Silloin tuli ekaa kertaa tän ehkä noin viikon kestäneen mässäilykauden aikana sellainen olo, että nyt piru vie. En osta enää huomenna karkkia.
Ja tänään aamulla sitten kun luin Facebookista sen viestin mistä alussa mainitsin, niin tuli se viimeinen naula arkkuun. Nyt riittää perskele!

2
Miten sokerikoukusta sitten pääsee eroon?
Lopettamalla sokerin käytön! Niin yksinkertaista. 😉 Mutta silti käytännössä ei niin helppoa.
Sokeri nimittäin oikeasti koukuttaa. Se aiheuttaa elimistöön ihan sellaisia riippuvuus-oireita.

Valkoinen sokeri (sakkaroosi) kannattaa jättää hetkeksi pois siis ihan kokonaan.
Valkoinen sokeri on teollisesti käsiteltyä, puhdistettua sokeria jota saadaan sokerijuurikkaasta. Sokerijuurikas pestään, raastetaan, kuumennetaan, käsitellään ja kiteytetään. Puhdistukseen käytetään ns. peruskemikaaleja, joilla säädellään ph-arvoja sekä mm. mineraalihappoja, rikkioksidia ja jonkin verran vaahtoamisenestoainetta. Lopputuotteeseen ei jää kemikaaleja, mutta ei myöskään mitään ravintoaineita.

Jossain on joskus tutkittu, että vie n.kaksi viikkoa, että elimistö puhdistuu täysin sokeririippuvuudesta.
Täksi ajaksi pitäisi siis minimoida sokeri. Sokeriahan on joka paikassa. On fruktoosia, maltoosia, laktoosia, glukoosia ja sakkaroosia. Näistä tuo viimeinen on se, mitä pitäisi eniten välttää. Eli se ns. ”tavallinen sokeri”. Hedelmistä ja marjoista saadaan fruktoosia ja glukoosia. Ne imeytyy hitaammin kuin esim. sakkaroosi. Ja siksi siis tuovat energiaa pidemmäksi aikaa.

Kaikki sokerit kuitenkin hiukan ”ylläpitävät” sitä sokerihimoa. Olisikin täksi kahdeksi viikoksi tärkeä minimoida kaikenlainen sokeri. Hedelmiä ja marjoja voi syödä, muttei ihan ylettömiä määriä. (muuten niiden syöntiä kyllä aina suosittelen paljonkin)
Jos juo ihan lasitolkulla maitoa, niin sekin kannattaa täksi pariksi viikoksi pienentää minimiin. Maitokin ylläpitää sokerikoukkua.

Tärkeintä on kuitenkin jättää ne karkit, keksit, suklaa, jäätelö jne sinne kaupan hyllyille.
Ja sen lisäksi tutkia mitä kaupasta ostaa. Onko ketsupissa kuinka paljon sokeria? Entäs se jugurtti mitä yleensä syöt? Tai appelsiinimehu? jne.jne.
Hyvä sääntö on jättää täksi pariksi viikoksi kaupan hyllylle kaikki tuotteet, joissa on yli 5g/100g sokeria.

Ja mitä se liiallinen sokeri sitten saa aikaan:
– Väsymys
– Huonot yöunet
– Ilmavaivat
– Turvotus
– Ummetus
– Heikentynyt muisti
– Keskittymisvaikeudet
1369299521_620x0_kauneus_sokeriNyt sokeri pois hetkeksi! Eiks niin? Kuinka moni lähtee mukaan?
Entäs äitienpäiväkakut? Ounou! 😉 No jos vaikka sitten maanantaista.. 😀 No ei vaan..
En nyt järkkää mitään kahden viikon leiriä tässä. Annoin vaan ajattelemisen aihetta teillekin, kun itse näitä asioita nyt pohdin. Ja joku lukijakin kyseli, että auta sokerikoukusta pois. 🙂
Kokeilkaa siis tällaista parin viikon jaksoa jos halajatte!
Joillekin sokerista pois pyristelevä elimistö aiheuttaa päänsärkyä vieroitusoireena, joillekin se puskee kuona-aineita finneinä pihalle, jotkut saavat huomattavasti lisää energiaa ja joillain näkyy esim. kasvojen ihossa puhdistuminen selvästi.

Loppuun haluaisin vielä muistuttaa teitä, että Kurvi Hair Premieressä on toukokuun ajan teippipidennykset ALEssa!!! Nyt kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi jos yhtään ootte miettineet/harkinneet pidennyksiä. 🙂 Nyt siis pidennykset on hinnalla 350€!!
Ja Laura tekee niin pirun hyvää työtä, että ei mitään rajaa! 🙂 Sinne siis!
TÄÄLTÄ voit lukea mun MakeOverista! 🙂
IMG_8483
Kivaa perjantaipäivää! <3
Mä meen tänään salille. Ja oikein odotan sitä! 😀