Venytellen..

Kiitos kaikille paranteluviesteistĂ€. 🙂 ♄ Eilen olo pĂ€ivĂ€n mittaan paranikin ja sain syötyĂ€kin kunnolla. Joku ihmeellinen pikamahapöpö se oli, mutta onneksi nyt tiessÀÀn.
En kuitenkaan eilen uskaltanut treenata. Joten pÀÀtin tehdĂ€ kunnon venyttelyt pitkĂ€stĂ€ aikaa. Niskatkin oli menneet ihan jumiin kun olin koko lauantaipĂ€ivĂ€n vaan nukkunut ja maannut. 🙁
Ajattelin tehdĂ€ teille sellaisen kunnon venyttelypostauksen, sellaista on joskus toivottu ja jos joku omista PT-asiakkaistanikin ehkĂ€ tĂ€mĂ€n lukisi (vink vink) ja tekisi myös vĂ€hĂ€n venyttelyjĂ€.. 😉
(kaikista venytyksistÀ ei ole kuvaa, mutta laitan sitten toisenlaisen kuvan tilalle)
Kotona kun tekee ”kylmiltÀÀn” venyttelyitĂ€, on hyvĂ€ laittaa lĂ€mmintĂ€ pÀÀlle, ettĂ€ lihakset saavat lĂ€mpöÀ niistĂ€. Alkuun voi vĂ€hĂ€n pyöritellĂ€ kĂ€siĂ€ ja ravistella jalkoja, jotta ne lihakset sieltĂ€ herĂ€ilee.
JALAT:
Takareisi – TakareittĂ€ voi venyttÀÀ esim. nĂ€illĂ€ kahdella alla olevalla liikkeellĂ€. Venytyksen kesto n.1,5-3min.

Etureisi – Monta hyvÀÀ venytysliikettĂ€, tĂ€ssĂ€ yksi tavanomaisin.

Lonkankoukistaja – TĂ€mĂ€ ihmisillĂ€ yleensĂ€ todella jumissa ja se vaikuttaa monen liikkeen tekemiseen. Lonkankoukistajaa venyttĂ€essĂ€ pitÀÀ yrittÀÀ työntÀÀ lantiota eteenpĂ€in, jotta venytys todella tuntuu siellĂ€ lonkankoukistajassa. Sen voi tehdĂ€ joko polvi maassa tai seisten.
KESKIVARTALO:
Pakarat – Pakaroita voi venyttÀÀ myös monella tapaa, kuten aika montaa muutakin lihasta.
 
Kyljet – Kyljet on toinen paikka ihmisen kehossa, jotka on usein todella juntturassa.
Vatsa – TĂ€hĂ€n ei oo musta kuvaa.. 😉 Vatsaa venytellessĂ€ laitan itse aina varpaat suoriksi, mutta voi sen nĂ€inkin tehdĂ€.
AlaselkĂ€ – TÀÀ on yks mun lempivenytyksistĂ€. Tuntuu aivan mielettömĂ€n hyvin alaselĂ€stĂ€ lapaluiden vĂ€liin asti.
Rintaranka – Alue, joka jÀÀ usein venyttelemĂ€ttĂ€. Mutta tĂ€rkeĂ€ venyttÀÀ.

YLÄVARTALO:
Ojentajat – KĂ€sivarren lihakset, ojentaja ja hauis ovat avustavina lihaksina todella monessa liikkeessĂ€ mukana. Ne on siis tĂ€rkeĂ€ venyttÀÀ. 
Hauis – Rintarankaa venyttĂ€essĂ€ saa hiukan myös hauiksiin venytystĂ€, mutta hauis on myös erikseen hyvĂ€ venyttÀÀ. TĂ€mĂ€n itse venytĂ€n usein myös kĂ€mmen seinÀÀ vasten, mutta myös nĂ€in hyvin venyttĂ€vĂ€.
OlkapÀÀ – OlkapĂ€itĂ€ venyttĂ€essĂ€ pitÀÀ muistaa pitÀÀ hartia alhaalla, eikĂ€ korvassa kiinni.

Sellaisia venytyksiÀ! LisÀksi on hyvÀ venytellÀ vielÀ niska. Niskaa venytellessÀ ei kannata pistÀÀ toista kÀttÀ pÀÀn pÀÀlle ja venyttÀÀ pÀÀtÀ vÀkisin alaspÀin tai kainaloa kohti.
Kaikki kuvat joissa en itse törötÀ on PT Studion sivuilta.
Nyt lÀhdenkin tÀstÀ Àitini luokse aamiaiselle ja sitten ois hela dagen tiedossa töitÀ ja illalla tanssitreenit! Kiva pÀivÀ siis tiedossa! 
Kaunista syksyistÀ maanantaita myös teille kaikille!
Ja p.s. Kiitos hovikuvaajalle! 😉 ♄ ♄

NĂ€kymĂ€ Ă€itini ikkunasta ♄
P.P.S. SinĂ€ Anonyymi-lukijani, joka olit kysellyt kahvakuula-cirquiteista, niin tottakai voi tulla ilman kahvakuulakokemusta! SiellĂ€ kĂ€ydÀÀn liikkeet huolellisesti lĂ€pi ja opitaan tekniikat. Ensikertalaisia siellĂ€ on lĂ€hes joka tunti. Niin, ja anteeksi, poistin vahingossa kommenttisi.. 🙁 (kun niitĂ€ tarkistelin auton ratissa.. 😉 )