Kokokropan treeni

Kokokropan treeni

Tämä kokokropan treeni aktivoi kehosi lihakset ja parantaa liikkuvuutta sekä tasapainoa. Löydä treenin avulla pakaralihaksesi, reiden etu-, ja takaosat, syvät-, ja pinnalliset vatsalihakset sekä selkälihaksesi ja olkapäät. Rintalihakset ja ojentajatkin ovat mukana. Eli tiivistettynä; nyt on aika aktivoida koko keho ja pistää sen lihakset töihin. Treeni avaa ihanasti kroppaa ja sisältää myös kehonhallintaa parantavia liikkeitä, joissa voit myös haastaa itseäsi. Liikkeitä on yhteensä 6 ja ne tehdään liikepareina. 

Näin syksyllä on kiva palata kesän tunnelmiin, jota videot tarjoaa. Tsekkaa liikkeet ennen treeniä, niin tiedät varmasti mitä tehdä ja tsekkaa liikeradat kuntoon ennen itse treeniä.

Voit lämmitellä alkuun esimerkiksi dynaamisilla venytyksillä. 

Kokokropan treeni: kropan lihakset hereille

Tee yhteensä 3 kierrosta:

 

Liikeyhdistelmä 1:

Askelluskyykky sivulle x 20 (kyykky saa olla melko leveä)+

Askelkyykky (pitkällä askeleella) kädet suorana pään päällä x 10-15 +

pumppaukset alhaalta puoliväliin x 10-15(Tee molemmille puolille määrätyt toistot)

 

Liikeyhdistelmä 2:

Kapea etunojapunnerrus (katso videolta variaatiot) x 1

Supernainen jalkojen ja käsien avauksilla x 10-15

 

Liikeyhdistelmä 3:

1 jalan alaspäinkatsova koira + polvi rintaan -rutistus lankkuun x 8 (aloita vasen jalka ilmassa)

Sivulankku kyynärkosketuksella maahan x 10 (aloita vasemmalta kyljeltä)

Tee molemmat puolet (molemmat liikkeet ensin vasen puoli ja sitten oikea)

 

Alla näet liikeyhdistelmien suoritustekniikat. 

Askelluskyykky sivulle + askelkyykky kädet suorana pään päällä + pumppaukset

Kapea etunojapunnerrus + Supernainen jalkojen sekä käsien avauksilla

1 jalan koira polven rutistuksella rintaan ankkuun + sivulankku kyynärkosketuksella maahan

 

Hikisiä treenejä ja treeni-iloa! 🙂 

 

Sinua voisi kiinnostaa myös nämä treenivinkit:

Pakaratreeni kotona

Nopea keskivartalotreeni

Nopea HIIT-treeni kehonpainolla

Tabatatreeni

Seuraa Elinaa INSTAGRAMISSA