Pakaratreeni kotona

Pakaratreeni kotona

Kaipaatko treeni-inspiraatiota ja kenties ideoita siihen miten voisit treenata kotona pakaroitasi tehokkaasti? Pakaratreeni on yksi suosituimmista treeneistä myös meidän blogissamme ja päätimme kehitellä nyt uuden, täyspitkän pakaratreenin teidän käyttöönne. Tämä tehokas pakaratreeni kotona tuo varmasti ideoita treeniisi ja toimii loistavana harjoituksena kehon suurille lihaksille ja et tarvitse treeniin kuin hieman tilaa, oman kehosi sekä jakkaran, tuolin tai sohvan tasoksi muutamaa liikettä varten.

Pakarat kaipaavat erilaisia ärsykkeitä; kahdella jalalla tehtäviä kyykkyjä, tasapainoa vaativia sekä ponnistusvoimaa vaativia plyometrisiä hyppyjä, yhden jalan liikkeitä sekä tukilihaksia aktivoivia lattialiikkeitä. Kehitimme teille monipuolisen ja kaikki nämä osa-alueet huomioivan treenin kehonpainolla, jonka voit toteuttaa omana treeninään tai esimerkiksi raskaamman voimatreenin päätteeksi sykettä nostavana ja aktoivoivana kuntopiirinä esimerkiksi.

Treeni kestää vartin verran. Suosittelemme tekemään treenin alle aktivoivan lämmittelyn, jotta saat siitä kaiken hyödyn irti. Löydät TÄSTÄ artikkelistamme toimivat vinkit aktiiviseen lämmittelyyn, jolla avaat kireät lonkankoukistajat ja aktivoit jo valmiiksi takareisiä ja pakaroita.

Pakaratreeni kotona

 

Liikkeitä treenissä on 6 ja kierroksia on kolme. Teet yhtä liikettä 30 sekunin ajan jonka jälkeen on 15 sekunin tauko ja siirryt seuraavaan liikkeeseen.

LIIKE 1: Lantion nosto jalat korokkeella

LIIKE 2: Askelkyykky ja nousu penkille 15 sek oikealla jalalla ja jalan vaihdon jälkeen toinen puoli vasemmalla jalalla 15 sek

LIIKE 3: Bulgarialainen askelkyykky (ponnistuksella) 15 sek vasemmalla jalalla  + 15 sek oikealla jalalla (huomaa nojaus kyykky-asennossa eteenpäin ja käsien kosketus maahan, näin pääset syvälle liikkeessä, ei kuitenkaan pakollinen)

LIIKE 4: Ristikyykky

LIIKE 5: Pakaranosto kylkimakuulla (30 sek vasen jalka ja 30 sek oikea)

LIIKE 6: Sumokyykky (pidolla loppuun)

 

Ei muuta kun antoisia ja polttavia treenihetkiä! 🙂 Jos tykkäsit, jaathan treeniä myös tuttavillesi! On mahtavaa päästä inspiroimaan mahdollisimman monia ihmisiä liikkumaan! 🙂

<3 Elina

Ps. Jos innostuit treenistämme, on meillä olemassa jo hyvän kokoiseksi kertynyt treenipankki sinua varten! Treenimme ovat pääosin kehonpainolla toteutettavia, helposti kotiolosuhteisiin vietäviä treenejä. Sinua voisi kiinnostaa myös nämä treenivinkkimme: 

Nopea keskivartalotreeni

Tabatatreeni

Tehokas kotitreeni – yhdistelmäliikkeet

 

Seuraa Elinaa Instagramissa