parsakaalipalat

Herrrkulliset parsakaalipalat – nappaa resepti!

Parsakaali sellaisenaan ei ole koskaan ollut mun lempparikasvis, mutta olen tottunut sekoittamaan sitä sinne sun tänne eri ruokiin, jolloin parsakaali pysyy mukana omassa ruokavaliossa ja itseasiassa nämä parsakaalipalat ovat itse asiassa tosi herkullisia! Parsakaalipalojen lisäksi parsakaali uppoaa hyvin napaan myös esimerkiksi uunissa paistettuna tai vihersmoothiessa. Uunimunakkaan sekaan pilkottuna parsakaali maistuu myös hyvältä. Kyllä sitä aina erilaisia keinoja keksii!

Lue myös, miksi parsakaali on hyvää aivoruokaa väsyneille vanhemmille

 

Miksi parsakaalia kannattaa syödä?

Parsakaali on ihan huippukasvis! Se sisältää nimittäin rautaa, kaliumia, kalsiumia, magnesiumia, fosforia, seleeniä luteiinia, foolihappoa, kuitua ja erilaisia vitamiineja, kuten A- ja C-vitamiinia. Näiden lisäksi parsakaali on myös hyvä kasviperäinen proteiininlähde (4,6g proteiinia 100 grammassa).

Parsakaalipalat — 3 annosta

Ainekset: 

  • 1 parsakaali (suurehko)
  • 3 kananmunaa
  • 40g ruiskorppujauhoja
  • 80g juustoraastetta (halutessa voit käyttää kasviperäistä raastetta)
  • mausteita oman maun mukaan (esim. valkosipulijauhe, ruususuola, mustapippuri…)

 

Valmistusohje:

  1. Kuumenna uuni 175 asteiseksi. Pilko parsakaali pieniksi paloiksi ja sekoita pieneksi silpuksi monitoimikoneessa. Lisää sen jälkeen kaikki loput ainekset monitoimikoneeseen ja sekoita hyvin keskenään.
  2. Levitä uunipellille leivinpaperi ja tee lusikan avulla hieman kämmentäsi pienempiä parsakaalipihvejä.
  3. Paista uunin keskitasolla noin 15 minuuttia tai kunnes parsakaalipalat ovat kauniin kullanruskean värisiä.
  4. Napostele leffaa katsoessa parsakaalipaloja ja dippaa tuliseen salsakastikkeseen. Nam!

 

Yhdessä annoksessa: 

Kaloreita: 244 | Proteiinia: 19g | Hiilihydraatteja: 11g | Rasvaa: 12g | Kuitua: 5g

 

Sinua saattaa kiinnostaa myös: 

 

Seuraa myös: 

Istangramissa / Facebookissa