lankkuvatsatreeni

8 minuutin lankkuvatsatreeni

Nyt on aika laittaa keskivartalo tulille näin juhannuksen jälkeen! Tämän nopean 8 minuutin lankkuvatsatreenin avulla voit pysyä koko treenin ajan lattian tasossa, mutta se ei tarkoita, ettetkö joutuisi hikoilemaan. 😉

Tämän nopea lankkuvatsatreeni sopii loistavasti kiireiseen arkeen tai jos luet tätä kirjoitusta kotisohvallasi köllötellen, voit motivoitua pyörähtämään sohvalta lattiatasolle ja toteuttamaan treenin. Aikaa treeniin kuluu vain kahdeksan minuuttia, mutta tuon kahdeksan minuuttisen ansiosta saat hien kivasti pintaan ja treenin jälkeen sinulla on hyvä fiilis!

Lankkuvatsatreeniä varten tarvitset: 

  • Jumppamaton (tai jokin muu matto)
  • Mukavat treenivaatteet
  • Juomapullon

 

Lankkuvatsatreenissä jokaisen liikkeen työosuus on aina 30 sekuntia, jonka jälkeen tulee 10 sekunnin lepotauko ennen seuraavaa liikettä. Jos tahti tuntuu liian haastavalta, laita video paussille ja pidä pidempi lepotauko.

Jos treeni tuntuu liian helpolta, voit tehdä punnerruslankun perinteisessä lankkuasennossa, jossa kyynärpääsi ovat lattiassa. Tämä tuo haastetta treeniin lisää!

Muistutuksena: pidä keskivartalo koko treenin ajan tiukkana ja muista hengittää tasaisesti, vaikka välillä tiukkaa tekeekin. Treenin puolivälissä on pidempi lepotauko, jolloin voit hörpätä vettä.

Katso myös: 12 minuutin vetreyttävä venyttelyvideo, joka sopii loistavasti lankkuvatsatreenin jälkeen tehtäväksi!

 

Treeni-iloa!

Ps. Jos koit treenin hyödylliseksi, laita se ihmeessä jakoon!

Seuraa meitä myös Facebookissa!