aamupalaidea

5 herkullista aamupalaideaa!

Onko aamupalaideat vähissä? Ei hätää! Alta löydät viisi erilaista aamupalaideaa, joiden avulla saat monipuolisuutta ja vaihtelua aamupalapöytääsi!

 

1. Poweriaamupala

Poweriaamupalan avulla starttaat päiväsi proteiinipitoisella annoksella. Halutessasi voit korvata parmesaanijuuston feta- tai raejuustolla. Ateria muuntuu myös työpaikalle helposti mukaan napattavaksi lounaaksi, jos nappaat rinnalle esimerkiksi viipaleen jälkiuunileipää.

Katso resepti täältä

poweriaamupala

 

2. Linssipannukakut

Linssien avulla saat tuunattua perinteisistä pannukakuista uuden ja proteiinipitoisemman version. Voit halutessasi korvata reseptistä vehnäjauhot mantelijauhoilla ja jättää sokerin pois, jolloin lasket aterian hiilihydraattipitoisuutta entisestään.

Katso resepti

linssipannukakut

 

3. Chiatuorepuuro

Chiatuorepuurosta saat runsaasti kuitua ja myös hyviä rasvoja. Tämä aamupala tekee todella hyvää suolistolle ja auttaa pitämään verensokerin tasaisempana koko aamupäivän ajan!

Katso resepti

aamupalaidea

 

4. Paksu, lusikoitava herkkusmoothie

Tämä aamupala sopii loistavasti niihin aamuihin, kun haluat valmistaa itsellesi herkullisen smoothiekulhollisen ja koristella sen kauniisti, jolloin annos on myös ruokaa silmillesi.

Katso resepti

 

5. Kasvismunakasta jogurttikulhon kera

Tässä ateriassa yhdistyvät niin makea kuin suolainen, kylmä sekä lämmin. Mustikat ovat todellista Suomen metsien superfoodia, jotka sisältävät runsaasti kuituja, vitamiineja, hivenaineita ja antioksidantteja.

Katso resepti

aamupalaidea

Herkullisia aamupalahetkiä! 🙂

– Merita

 

Seuraa myös: 

Facebookissa / Instagramissa