Kesäkuu 2019

äiti kuntoon
Kategoriat Hyvinvointi

Äiti takaisin kuntoon!

Raskauden jälkeen takaisin kuntoon pääseminen ei ole aina helppoa. Omasta kokemuksesta voin sen hyvin sanoa. Varsinkin kolmannen lapsen syntymän jälkeen on tuntunut, että arki on ollut tosi paljon erilaista kuin kahden lapsen kanssa ja tokihan se onkin, onhan meitä nyt yksi ihminen enemmän tässä perheessä. Yksi ihana pikkuihminen, joka tällä hetkellä on hyvin uhmaikäinen… 😀

Lue artikkeli
parsakaalipalat
Kategoriat Reseptit

Herrrkulliset parsakaalipalat – nappaa resepti!

Parsakaali sellaisenaan ei ole koskaan ollut mun lempparikasvis, mutta olen tottunut sekoittamaan sitä sinne sun tänne eri ruokiin, jolloin parsakaali pysyy mukana omassa ruokavaliossa ja itseasiassa nämä parsakaalipalat ovat itse asiassa tosi herkullisia! Parsakaalipalojen lisäksi parsakaali uppoaa hyvin napaan myös esimerkiksi uunissa paistettuna tai vihersmoothiessa. Uunimunakkaan sekaan pilkottuna parsakaali maistuu myös hyvältä. Kyllä sitä aina erilaisia

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvinvointi

Mitä sinä ihan oikeasti haluat elämääsi?

Oikeastaan idea tämän tekstin kirjoittamiseen syntyi tehdessäni ensimmäisen tehtävän Sanna Wikströmin Unelmakarttakirjasta. Olen oivaltanut jo jonkin aikaa sitten, mitkä mahdollisuudet juuri minulla itselläni on, tehdä elämästäni sellainen mitä haluan elää. Olen ymmärtänyt sen, että vastuu on isosti minulla ja pystyn vaikuttamaan elämääni ja ainakin suhtautumiseeni. Mitä sinä ihan oikeasti haluat elämääsi? Meillä jokaisella on varmastikin

Lue artikkeli
motivaatio
Kategoriat Motivaatio

Älä jää odottamaan motivaatiota!

Multa kysytään usein seuraavia kysymyksiä: Mistä saisin motivaatiota päästä parempaan kuntoon? Mistä saisin motivaatiota pudottaa painoa? Mistä saisin motivaatiota syödä terveellisemmin? Mistä saisin motivaatiota elämäntapojen muuttamiseen? Ihmiset jää tosi usein odottamaan motivaatiopiikkiä, jonka avulla saisivat intoa elämäntapojen muuttamiseen, painonpudotukseen tai jonkin muun tavoitteen toteutumiseen. Onko näin myös sun kohdalla? Itse olen täysin sitä mieltä, että

Lue artikkeli
lankkuvatsatreeni
Kategoriat Liikunta Treenivideo

8 minuutin lankkuvatsatreeni

Nyt on aika laittaa keskivartalo tulille näin juhannuksen jälkeen! Tämän nopean 8 minuutin lankkuvatsatreenin avulla voit pysyä koko treenin ajan lattian tasossa, mutta se ei tarkoita, ettetkö joutuisi hikoilemaan. 😉 Tämän nopea lankkuvatsatreeni sopii loistavasti kiireiseen arkeen tai jos luet tätä kirjoitusta kotisohvallasi köllötellen, voit motivoitua pyörähtämään sohvalta lattiatasolle ja toteuttamaan treenin. Aikaa treeniin kuluu

Lue artikkeli
Helppo ja terveellinen salaatinkastike
Kategoriat Reseptit

Helppo ja terveellinen salaatinkastike

Olen aina ollut melko ”yksinkertainen ruoanlaittaja”. Perus raaka-aineilla on menty, eikä mitään ihmeellisyyksiä. Jokin aika sitten huomasin, että aloin kyllästymään jo hieman samoihin toistuviin makuihin. Kaipasin jotain uutta, nopeaa ja yksinkertaista, koska en jaksa yleensä arkisin hääräillä keittiössä määräänsä kauempaa. Kaupan teollisia salaattikastikkeita en halua käyttää, koska ne sisältävät hyvin usein lisäaineita, eivätkä ole kovin

Lue artikkeli
terveellisempi ruokavalio
Kategoriat Ravinto

Kuuden muutoksen avulla terveellisempi ruokavalio!

Alta voit lukea kuusi simppeliä muutosvinkkiä, joiden avulla rakentuu terveellisempi ruokavalio! Näiden kuuden vinkin käytäntöön viemisellä pystyt muuttamaan ruokavaliosi kokonaisuutta suurestikin, jonka ansiosta voit huomata olotilassasi jo parissa viikossa muutosta ja kenties myös puntarin lukemassakin. 😉   1. Pyri tekemään ruokavaliostasi värikkäämpi kokonaisuus! Usein huonolla tolalla oleva ruokavalio sisältää runsaasti vaaleanruskean sävyisiä ruokia (vaalea leipä,

Lue artikkeli
aamupalaidea
Kategoriat Arki Reseptit

5 herkullista aamupalaideaa!

Onko aamupalaideat vähissä? Ei hätää! Alta löydät viisi erilaista aamupalaideaa, joiden avulla saat monipuolisuutta ja vaihtelua aamupalapöytääsi!   1. Poweriaamupala Poweriaamupalan avulla starttaat päiväsi proteiinipitoisella annoksella. Halutessasi voit korvata parmesaanijuuston feta- tai raejuustolla. Ateria muuntuu myös työpaikalle helposti mukaan napattavaksi lounaaksi, jos nappaat rinnalle esimerkiksi viipaleen jälkiuunileipää. Katso resepti täältä   2. Linssipannukakut Linssien avulla

Lue artikkeli