Nopea kotitreeni

Nopea kotitreeni

Meinaako arki olla niin kiireistä, että liikuntatuokiota ei meinaa löytää? Tämä voi olla totta monessa perheessä, jossa esimerkiksi lasten harrastukset ja kotityöt vievät vapaa-ajan. Siksi halusin rientää apuun jakamalla tämän lyhyen ja napakan treenin kiireiseen arkeen. Koska liike tekee hyvää joka päivä ja tämän treenin suorittaaksesi et tarvitse kuntosalia. Ainoastaan oman itsesi. 🙂

Tähän treeniin sinulta löytyy aikaa ja pystyt toteuttamaan tämän nopean kotitreenin vaikka nyt heti omassa kotiolohuoneessasi tai vaikka pihalla! Pienikin aktivointi piristää ja antaa uutta energiaa päivään, joten yksi kierros tätä jumppaa on todellakin parempi kuin ei yhtään liikettä.

Ihanteellista olisi, että toteutat treeniä 3-5 kierrosta. Kolmeen kierrokseen aikaa menee ainoastaan noin 10 minuuttia! Ja hiki on taattu. 🙂 Treenin liikkeet aktivoivat kivasti koko kropan lihaksia ja erityisesti suuria lihasryhmiä. Tämän treenin myötä aineenvaihdunta vilkastuu ja keho herää mukavasti! Kokeile vaikka! 🙂

 

Miten nopea kotitreeni etenee? Mitä tarvitset?

Tarvitset treeniin sekuntikellon tai jonkin ajastimen. Voit lämmitellä alkuun esimerkiksi TÄÄLTÄ löytyvien lämmittelyvinkkien avulla.

Itse treeni tehdään 2,5 minuutin osiona, jonka jälkeen pidetään tauko ennen seuraavaa kierrosta. Tee 30 sekunnin ajan yhtä liikettä ja siirry välittömästi seuraavaan liikkeeseen. Pidä minuutin tauko kierroksen päätyttyä, ennen seuraavaa kierrosta. Haasta itseäsi laskemalla toistoja ja pyri joko parantamaan toistoja joka kierroksella tai vähintään pitämään toistot samana, kuin edellisellä kierroksella.

 

Treeniliikkeet:

Liike 1: kyykky sivupotkulla
Liike 2: Burpee etunojaan tai Burpee etunojapunnerruksella
Liike 3: Askelkyykky (hypyllä)
Liike 4: Vuorikiipeilijä
Liike 5: Rintauinti

 

 

Lisää liikuntavinkkejä löydät Liikuntaosiostamme!

 

Seuraa meitä myös:

Instagramissa / Facebookissa