2019

marja-banaanijäätelö

Marja-banaanijäätelö – terveellisempi kahviherkku!

Herkullinen tiistaitervehdys! Tänään olisi luvassa otsikon mukaisen marja-banaanijäätelön resepti. Täytyy heti tähän alkuun sanoa, että kyseessä on ihan superhelppo resepti, jonka toteuttamiseen menee tosi vähän aikaa. Ainoana valmisteluna tulee vain muistaa laittaa banaanit hyvissä ajoin pakkaseen ennen jäätelön valmistamista, jotta sen koostumuksesta saa mahdollisimman jäätelömäisen. Mitä mieltä olet, meneekö tämä resepti testiin? Vinkkaa siitä ihmeessä… Lue lisää

Kuulumisia Koh Samuilta sekä Koh Phanganilta

Moikka ja aurinkoiset terkut täältä Koh Samuin upealta saarelta Thaimaasta, hymyjen maasta! Takana on tähän mennessä noin 1,5 viikon reissu, jonka aikana olemme mieheni kanssa ehtineet oleskella kahdella eri saarella, Koh Samuilla ja Koh Phanganilla. Voisiko sanoa kahdella sanalla että rakastuttu ollaan. Täällä vaan on niin upeaa ja erityisesti Koh Phangan vei meidän sydämet mennessään.… Lue lisää

aivoruokaa väsyneille äideille

6 x aivoruokaa väsyneille äideille!

Onko siellä ruudun toisella puolella muita arjen väsyttämiä äitejä? Täällä yksi heiluttelee käsiä. Välillä tuntuu, etten tiedä mitä olin tekemässä tai minne olin menossa, koska väsyttää niin hirveästi. Meillä varsinkin tämä kolmas lapsi, joka on kohta 2-vuotias, on nukkunut koko pienen ikänsä melkoisen huonosti ja voin melkein yhden käden sormilla laskea ne yöt, jotka hän… Lue lisää

Itsetehty granola

Itsetehty granola + tietoa kuiduista!

Valmistin viime viikolla tätä itsetehtyä granolaa lapsille aamu- ja välipalalle. Tässä granolassa on todella paljon kuituja, jotka auttavat pitämään kylläisyyden tunnetta pidempään yllä ja joka on varsinkin koululaiselle hyväksi, koska täyttävä ja kuitupitoinen aamupala auttaa parantamaan aamupäivän keskittymistä. Hoksottimet ja mieli pysyy paremmin virkeinä, kun aamupalasta saa tasaisesti energiaa aamupäivän aikana. Kuidun lähteinä toimii niin… Lue lisää

Tabatatreeni

Tabatatreeni

Moikka ja terkkuja Koh Samuin lämmöstä! Ideoin nopean ja tehokkaan tabatatreenin, jossa yhdistellään koko kehoa kuormittavia liikkeitä, kellon määrätessä tahtia. Aikaa tämä tabatatreeni vie sinulta yhteensä 4 x 4 minuuttia, eli yhteensä 16 minuuttia ja tarvittavat tauot, eli kokonaisuudessaan 20 minuuttia! Ensimmäinen liikepari on lämmittelevä ja aktivoiva setti, toinen ja kolmas jo vähän hapottavampia ja… Lue lisää

Top 5 +1 itsensä kehittämisen kirjaa

Top 5 +1 itsensä kehittämisen kirjaa

Olen rakastanut kirjojen lukemista pienestä pitäen ja tuolloin ahmin mm. Sweet Valley high kirjoja ja Harry Pottereita. Luin paljon! Jossain kohtaa kirjojen lukeminen jäi vähemmälle ja tilalle tulikin erilaisten lehtien lukeminen. Palasin kirjojen pariin taas muutama vuosi takaperin ja esimerkiksi vuosi 2018 oli taas oikea lukemisen vuosi ja luin kirjoja todella paljon. Sain pidettyä niiden… Lue lisää

Elämäntapamuutos

Pelottaako muiden mielipiteet somessa?

Laitoin Instagram-tililleni storyihin kyselyä jännittääkö tai pelottaako seuraajia laittaa omalle tilille julkaisuja, koska he pelkäävät muiden mielipiteitä ja aloin samantien saamaan vastauksia, jossa moni kertoi, että pelkää. Mua itseänikin välillä jännittää julkaista jotain, mutta silti annan mennä vaan, koska en halua antaa pelon tai muiden mielipiteiden rajata sitä mitä teen. Jos annamme pelolle vallan, se pitää meidät pienessä… Lue lisää

syyt, miksi treenaan!

Syyt, miksi treenaan!

Kuntosalilla ollessa ympärillä pyörii useita eri treenareita, joista jokainen on omannäköisensä, omankokoisensa ja omanlainen yksilönsä.  Niin monta eri ihmistä kuin meitä mahtuu sinne salille, niin monta eri syytä löytyy myös treenaamiseenkin. Parikymppisenä mun treenaamisen syy oli se sama, joka on varmasti monella muullakin. Halusin saada hyvän kropan, joka näyttää kivalta. Eli esteettisyys oli mulle kaikki… Lue lisää