Kesäkuu 2018

Kategoriat Hyvinvointi Ravinto

Mitä jos panostaisit ruokavaliossasi laatuun?

Tuntuuko, että ruokavaliossasi olisi parannettavaa, mutta suuret ruokavaliomuutokset ovat sinulle kerrassaan vain liian suuria ja uuvuttavia? Tuntuuko, ettet pysty jättämään ruokavaliosta niin montaa ruokaa pois kuin olisi tarvetta ja lisäämään samanaikaisesti isoa nippua uusia terveellisiä ruoka-aineksia tilalle? Ei vain millään onnistu! Jos olet kokeillut ja kompuroinut asian suhteen ja nyt ajattelet, ettei sinusta ole ruokavaliomuutoksen

Lue artikkeli
chiasiemenet terveyshyödyt
Kategoriat Reseptit

Chiatuorepuuroa aamupalaksi + tietoa chia-siemenistä!

Chiatuorepuuro – 1 annos Ainekset:  n. 2dl mantelimaitoa 2-3 rkl chiasiemeniä 2rkl gluteeniton kaurahiutale   Päälle tai halutessa sekaan: Pieni kourallinen pähkinöitä  1/2 banaani Siemensekoitusta Halutessa hunajaa Ohje: sekoita puuroainekset keskenään ja laita edellisenä iltana jääkaappiin turpoamaan. Sekoita kerran tai pari illan aikana. Päälliset voi myös halutessa sekoittaa jo illalla puuron joukkoon, jolloin pähkinät pehmenevät. Itse

Lue artikkeli
Porrastreeni
Kategoriat Liikunta

VIIKON TREENI: Porrastreeni

Tulevan viikon sääennusteet näyttävät lupaavilta ja siksi viikon treeni onkin portailla toteutettava! Mikäs sen kivempaa lämpimänä kesäpäivänä kuin hikoilu portaissa ja polte jaloissa sekä pakaroissa! Treenissä on myös yksi liike rinta-, ja ojentajalihaksille. Porrastreeni nostaa sykettäsi, saa jalan isot lihakset töihin sekä kehittää myös ponnistusvoimaa! Porrastreeni on kivaa vaihtelua juokustreenille tai vaikka jumpalle. Portaat ovat

Lue artikkeli
Kategoriat Reseptit

Juhannuksen raikas mansikka-kurkkusalaatti!

Hyvää juhannusta teille kaikille! Harmi, ettei tänä juhannuksena voi nauttia lämmöstä ja auringosta, vaan sen sijaan sateesta ja kylmästä, mutta tämä taitaa olla meille jo hyvin tavanomainen juhannussää, johon olemme tottuneet, eikö vain? 😉 Vaikka kelit eivät ole aivan kohdillaan, voi  juhannuksesta silti nauttia yhtä lailla. Moni saattaa viettää aikaa mökillä ja osa festareilla. Missä sinä

Lue artikkeli
terveellinen herkkuresepti
Kategoriat Herkkureseptit Reseptit

Terveellinen herkkuresepti: vadelma-suklaa -neliöt

Juhannukseen terveellinen herkkuresepti luvassa! Jos haluat herkutella ainakin ositttain juhannuksena terveellisemmin, poimi tämä resepti. Nyt siis ei ole kyse mistään epäterveellisestä herkuttelusta, vaan monesti niin suosittujen suklaaneliöiden terveellisemmästä ja proteiinipitoisemmasta versiosta. Näiden suklaaneliöiden valmistamisessa on käytetty valkoisia papuja, jotka sisältävät hyvän määrän ravintokuitua ja proteiinia sataa grammaa kohden. Monesti valkoisia papuja tulee käytettyä esimerkiksi salaateissa ja pataruoissa ja

Lue artikkeli
Kategoriat Liikunta

VIIKON TREENI: KESKIVARTALO KUOSIIN!

Tällä viikolla treenataan keskivartalon lihaksistoa ja pääosassa ovat vatsalihakset. Treeni on helppo toteuttaa missä tahansa, omana treeninään, lenkin yhteydessä tai vaikka salitreenin/kehonpainotreenin kaverina. Tässä treenissä haastetaan niin syviä vatsalihaksia kuin vinoja ja suoriakin sekä pääset haastamaan kehonhallintaasi ja tekemään myös jonkin verran räjähtävyyttä vaativia likkeitä puolilinkkarin muodossa.  Vatsalihaksia treenatessa on tärkeää muistaa monipuolisuus: on hyvä

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvinvointi Motivaatio

Näin saat terveellisistä elämäntavoista pysyvät!

Oletko joskus harmitellut sitä, että suurenkaan innostuksen valtaaman fiiliksen jälkeen et ole onnistunut pitämään sitä tulta yllä ja tulokset ovat kadonneet nopeastikin niiden saavuttamisen jälkeen? Tuntuuko sinusta siltä, että motivaatio laskee kuin aasin häntä, päästyäsi tavoitteeseesi, tai jopa siinä vaiheessa kun et ole puolivälissäkään? Tämä on todellakin arkipäivää ja keskustelen työssäni valmentajana siitä ihmisten kanssa

Lue artikkeli
Kategoriat Reseptit

Pehmeä mustikkasmoothie

  Pehmeä mustikkasmoothie – 1 annos Ainekset:  1/2 päärynä 1 omena runsaasti mustikkaa 1 tl Puhdas+ l-arginiinia 1 tl Puhdistamon energiasmoothiejauhesekoitusta 1 rkl (kukkurallinen) Puhdistamon luomu mansikkaheraa 1 tl Filos luomu ekstra-neitsytoliiviöljyä Kauramaitoa Päälle: 1 rkl Omegat Mix -siemensekoitusta   Ohje: Sekoita kaikki ainekset keskenään tehosekoittimessa. Jos käytät siemensekoitusta, ripottele sitä smoothien pinnalle tai lisää tehosekoittimeen

Lue artikkeli