Helmikuu 2018

aamupalaresepti
Kategoriat Ravinto Reseptit

7 x aamupalareseptiä, ole hyvä!

Tervehdys täältä Raumalta ja hiihtoloman riennoista. Vaikka tässä niin sanotusti puolilomalla ollaankin, on syömiset pysyneet terveellisen puolella, jos ei yhtä omenapiirakan palaa lasketa. 😉  Ajattelin jakaa muutamia viime päivien aamupaloja, joista olen näpsinyt kuvia talteen puhelimeeni. Koska olen jo tiettävästi melko laiskanpuoleinen kokki, en jaksa / ehdi käyttää kokkaamiseen kauaa aikaa, tämän vuoksi aamupalojen tulee valmistua

Lue artikkeli
koko kropan salitreeni
Kategoriat Liikunta

Koko kropan salitreeni

Kaipaatko uusia ideoita salitreeniisi tai muuten vain vaihtelua ja uutta innostusta voimaharjoitteluun? Koko kropan salitreeni on lopulta tehokas tapa treenata kropan lihakset läpi isojen liikkeiden kautta. Itse liputan kokonaisvaltaisen sekä loppujen lopuksi yksinkertaisen treenin puolesta. Tällä tarkoitan vapailla painoilla ja kehon painolla tehtäviä isoja lihasryhmiä kuormittavia liikkeitä, kuten kyykkyjä, maastavetoa, rinnallevetoa, dippiä, punnerruksia, leuanvetoa, bodyrow-liikettä

Lue artikkeli
Kategoriat Muu

Tehosta aineenvaihduntasi toimintaa näillä keinoilla!

Meidän jokaisen aineenvaihdunta on oma yksilönsä ja toimii omalla tavallansa, toisilla se toimii nopeammin, toisilla hitaammin. Nopeamman aineenvaihdunnan omaavat kuluttavat enemmän kaloreita, jolloin liikakilot saattavat pysyä helpommin poissa ja hitaamman aineenvaihdunnan omaavat saattavat taas kerryttää itsellensä muutaman ylimääräisen kilon helpostikin. Nopean aineenvaihdunnan omaavat ovat myös useammin terveempiä, koska hidas aineenvaihdunta altistaa erilaisille terveysriskeille, jolloin varsinkin

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvinvointi Lifestyle

Tasapainon löytäminen arkeen

Kukapa ei haluaisi, nimittäin elää mahdollisimman tasapainoista elämää. Niin, että aamu alkaisi aina hymyillen ja ikinä ei tulisi kiire mihinkään. Kaikki vain soljuisi ihanasti eteenpäin pumpulissa, eikä tulisi lainkaan vastoinkäymisiä ja elämä olisi yhtä pilvenhattaraa…Tadaaa… No näinhän se ei vain voi mennä, se on jokin luonnon laki. Arkeen kuuluu välillä helpompia ja välillä vaikeampia jaksoja.

Lue artikkeli
Kategoriat Liikunta

Suorien vatsalihasten erkauma – mikä se on ja miten siitä voi päästä eroon?

Yleisin syy suorien vatsalihasten erkaumaan on raskaus, mutta myös kova treenaaminen tai painonnousu saattavat aiheuttaa erkaumaa. Mikä erkauma tarkoittaa ja miten siitä voi päästä eroon? Sen kerron sinulle tässä kirjoituksessa.   Mikä on suorien vatsalihasten erkauma? Vatsalihaksesi koostuvat pinnallisista suorista vatsalihaksista, vinoista vastalihaksista ja poikittaisesta syvästä vatsalihaksesta. Näitä pinnallisia suoria vatsalihaksia yhdistää jännesauma (linea alba),

Lue artikkeli
Probiootit
Kategoriat Hyvinvointi Ravinto

Tiesitkö nämä asiat probiooteista?

Aiemmin en ymmärtänyt probiooteista vouhkoamista, enkä käyttänyt niitä säännollisesti. Myöhemmin tajusin perehtyä aiheeseen enemmän ja siitä lähtien ovat nämä suolistolleni hyödylliset taistelijabakteerit olleet meillä säännöllisessä käytössä. Probiootteja tutkitaan yhä enemmän ja vaikutuksia terveyteen huomataan jatkuvasti. Toki kaikkea tiede ja tutkimukset ei vielä puolla, vaan tutkimuksia jatketaan. Siksi kaiken edessä, mitä probiootit voivat hyvinvoinnillesi tehdä on

Lue artikkeli
Kategoriat Liikunta

Suunnittele itsellesi toimiva ja tehokas treenikalenteri!

Olet saattanut viime aikoina miettiä, miten voisit rakentaa itsellesi tehokkaan ja toimivan treenikalenterin, jonka avulla saisist kuntosi nousemaan. Monesti liikkumista suunnitellessa moni on niin innoissaan, että treenikertoja halutaan lisätä viikkoihin hullun lailla, jonka vuoksi itsensä ajaa heti lähtömetreillä äärirajoille. Alussa saatat miettiä, että tee mitä tahansa, jotta ensi kesänä olet rantakunnossa. Tämän vuoksi tuleva treenikalenterisi tulee olemaan

Lue artikkeli
Syväkyykky
Kategoriat Hyvinvointi Lifestyle Liikunta

Syväkyykky lepoasentona: testaa onnistuuko sinulta ja kehitä liikkuvuuttasi ohjeillamme!

Heti alkuun voit tehdä itsellesi testin (paitsi jos kyykystäsi on todella kauan aikaa ja tiedät jo valmiiksi, että ei tule onnistumaan ja jos sinulla on rajoitteita kyykkyyn menossa, kuten polvi-, tai lonkkaongelmia) ja laskeutua kyykkyasentoon Facebookissa sivuillamme olevan videon ohjeiden mukaan. Syväkyykky lepoasentona: testaa onnistuuko sinulta! Onnistuiko vai pyllähditkö selällesi tai et päässyt kuin vasta

Lue artikkeli