Näillä muutoksilla tehostat rasvanpolttoa!

Eikö rasva tunnu palavan? Haluatko saada tuloksia tekemällä oikeanlaisia tekoja rasvanpolton eteen? Kun muokkaat elämässäsi seuraavaksi mainitsemamme asiat, huomaat kuinka rasvanpoltto tehostuu ja samalla tunnet muuttuvasi päivä päivältä myös energisemmäksi!

Katso kriittisesti omaa arkeasi ja omia tapojasi ja ole valmis muokkaamaan niitä, koska vasta silloin alat nähdä muutoksia, kun olet valmis itse muuttumaan. Muokataan rasvanpolttoa hidastavat asiat arjessa rasvanpolttoa tehostaviksi teoiksi!

Puhdistu & hoikistu -verkkovalmennuksessa laitamme nämä ja monet muut rasvanpolttoa tehostavat konkreettiset teot. Koska niinhän se on, että vain konkreettisilla teoilla saadaan tuloksia.

 

Nukutko liian vähän tarpeeseesi nähden tai onko unesi jostain syystä laadutonta? 

Uni on KAIKEN PERUSTA ja se on aikaa jolloin kehon kuuluisi palautua ja rakentua. Jos unen määrä tai laatu jää liian vähäiseksi, alkaa se vaikuttamaan aineenvaihduntaasi ja moniin muihin kehosi toimintoihin, kuten hormonitoimintaan, mielialaan ja vireystasoihin negatiivisesti. Usein liian vähäinen uni saa myös syömään huonommin ja tekemään huonoja valintoja ravinnon suhteen. Myös kehon kalorinpolttokyky voi kärsiä huonosti nukutun yön jälkeen. Joten älä usko heitä, jotka väittävät, että ihminen pärjää 4-6 tunnin yöunilla, se ei pidä pitkän päälle paikkansa!

 

Minkä muutoksen voit tehdä heti ja vaikuttaa rasvanpolttoon?

Ota tämä prioriteettilistallesi ja pyri nukkumaan 8 tuntia yössä ja aloita rauhoittuminen jo illalla hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa, kuitenkin viimeistään noin tuntia ennen. Kannattaa välttää myös kännykän ruudun vahtaamista juuri ennen nukkumaan menoa, koska kännykän näytön sinertävä valo jarruttaa pimeähormonin tuotantoa aivoissasi.

Jatkossa on hyvä pyrkiä poistamaan kaikki sellainen, mikä yliaktivoi mieltäsi ennen nukkumaanmenoa. Voit kokeilla rentoutumisharjoituksia, meditaatiota tai ennen nukkumaan menoa sopivaa joogaharjoitusta. Myös lukeminen ennen nukkumaanmenoa sopii monelle.

Kun alat panostamaan uneesi, alat nähdä hyvin nopeasti positiivisia vaikutuksia niin palautumisessa, kuin siinäkin, että aineenvaihduntasi alkaa hyrrätä paremmin ja rasva palaa tehokkaammin, koska unella on niin suuret vaikutukset hyvinvointiisi. 

 

Miksi rasva ei pala?

Onko arkesi stressin täyteistä ja tunnetko stressin kroonistuneen?

Pitkäaikainen kroonistunut stressi saa aikaan kehossa hormonaalisia reaktioita, jotka vaikuttavat syömisen säätelyyn ja esimerkiksi vatsaonteloon kerääntyvään rasvaan. Kun stressi kestää pitkään, vaikuttaa se myös usein unen määrään ja laatuun ja siitä voi syntyä kierre. Pitkäaikaisen stressin seurauksena keho tuottaa adrealiinia ja kortisolia, joka nostavat kehon verensokeri-, ja insuliinitasoja, joka taas helposti varastoituu rasvaksi ja elimistösi varastoi tuossa tilanteessa myös ravinnon kautta saamansa sokerit rasvakudokseksi. 

 

Muutos jonka tekemällä vaikutat rasvanpolttoon!

Stressin vähentäminen on välttämätöntä, jotta saat rasvan roihuamaan tehokkaasti. Miten siis voisit lähteä vähentämään stressiä? Hyvä keino on lähteä liikkeelle hiljentymisharjoituksilla ja nollaamalla mielen hiljentymällä tähän hetkeen. Myös raskaan treenin tekemistä kovin stressaantuneena kannattaa välttää ja antaa keholle mielummin tasapainoittavaa liikuntaa, kuten joogaa, kävelyä tai jotain, mikä rauhoittaa mieltä ja jossa et joudu puristamaan jo valmiiksi hälytystilassa olevaa mieltäsi ja kehoasi. 

Opettele kuuntelemaan itseäsi ja sanomaan ei, jos tunnet että sinulla on jo nyt kädet täynnä tekemistä ja velvoitteita. Irrottaudu välillä kännykästäsi ja hakeudu rauhaan. Voit lukea meditoimisesta lisää TÄÄLTÄOpettele vain olemaan välillä, tekemättä YHTÄÄN MITÄÄN. <3 

 

Säästöliekki -ilmiö, joka hidastaa aineenvaihduntaasi, on kavala ilmiö!

Usein laihduttaja vetää kalorinsaantinsa liian miinuksille ja syö hyvin niukasti. Olet varmasti kuullut monen monta kertaa säästöliekki -ilmiöstä? Keho on aivan älyttömän viisas kapistus, ja se kyllä osaa reagoida jos energiaa tulee liian niukasti. Avaan säästöliekkiä vielä hieman kertaukseksi.

Säästöliekki on reaktio, joka kehossa tapahtuu jos energiaa saadaan ravinnosta liian vähän. Säästöliekin avulla keho huolehtii, että ihminen selviää kausista kun energiaa ei vain ole saatavilla, pitämällä kiinni omista energiavarastoistaan. Säästöliekin aikana perusaineenvaihdunta, joka on siis noin 50-70 prosenttia päivän kokonais energiankulutuksesta, pienenee ja hidastuu.

Mitä isommalla energiavajeella mennään, sitä isommaksi säästöliekki kasvaa.

 

Millä muutoksilla boostaat aineenvaihduntaasi ja kehosi rasvanpolttoa?

Eli tämän perusteella järkevin tapa laihduttaa on enemmänkin hidas mutta varma. Itse pidän nyrkkisääntönä, että energiansaannissa ei kannata pitkällä aikavälillä laihduttaessa mennä alle 1 500 kaloriin päivässä, riippuen toki todella paljon henkilön koosta, sukupuolesta, aineenvaihdunnasta ja aktiivisuudesta. Mitä suuremmalla energiansaannilla pystyy polttamaan rasvaa, sitä parempi. Energiansaannin pitäisi aina kattaa oma perusaineenvaihdunta. Kun laihdutat järkevästi, paino myös pysyy poissa, eikä se jojoile niin helposti.

 

 

Aterioiden skippaaminen päivisin voi kostautua ja iltaisin keho huutaa hulluna energiaa?

Aterioiden väliin jättäminen päivän mittaan ei tee hyvää aineenvaihdunnalle ja se saattaa kostautua illalla, jolloin energiantarve ei enää ole niin suuri, verrattuna aktiiviseen aikaan päivällä. Kun aterioita jää väliin, tulee energiavaje monesti korvattua herkuilla tai jättimäisillä aterioilla. Aterioiden skippaaminen saa makeanhimon ja erilaiset ruoka-ainehimot jylläämään.

 

Tee tämä muutos ja pistä aineenvaihduntaasi vauhtia!

Ensinnäkin pidä huoli siitä, että syöt täysipainoisen, runsaan aamiaisen ja sen jälkeen päivän mittaan 3-4 tunnin välein. Viisi ateriaa päivässä on melko sopiva määrä usealle. Täysinpainoinen ateria tarkoittaa sitä, että ateriasta löytyy laadukkaita hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvoja sopivassa suhteessa. Älä elä keijukaisen ruokavaliolla, vaan uskalla syödä terveellistä ja ravinnepitoista ravintoa runsaasti! Varsinkin kasviksia uskallat syödä todella rennosti ja paljon! Älä myöskään pelkää rasvoja, koska tarvitset niitä laadukkaissa muodossa siihen, että kehon rasvanpoltto tehostuisi!

Fat Burn -verkkovalmennuksessamme annamme runsaasti reseptejä ja ateriaohjeita, joiden avulla saat potkittua kunnolla vauhtia aineenvaihduntaasi. Lähde mukaan!

 

 

Elätkö passiivista elämää? 

Passiivisuus on yksi rasvanpolton vihollinen ja yksi suurista syistä rasvan kertymiseen. Kun kehon lihakset ja verenkierto ei saa tarvitsemaansa liikettä, hidastaa sen aineenvaihduntaa ja saa rasvan kiinnittymään kroppaan helpommin, varsinkin keskivartaloon. Passiivisuus saa usein myös tekemään kaikin puolin muutoinkin huonompia valintoja hyvinvointisi eteen. Istumatyö, hyötyliikunnan vähäisyys ja lihaskunnosta huolehtimisen vähäisyys hidastavat aineenvaihduntaa ja siten myöskin rasvanpolttoa. 

Vaihda elämäntapasi aktiiviseksi ja vaikuta rasvanpolttoosi MERKITTÄVÄSTI

Jotta saat aineenvaihduntaasi toimimaan vilkkaammin, kannattaa keho pitää mahdollisimman aktiivisena pitkin päivää. Pysy liikkeessä ja vältä pitkäaikaista paikallaan oloa. Suosi arkiliikuntaa eri muodoissaan; liiku työmatkat pyöräillen, kävele portaat ja vetreytä itseäsi väliajoin jos teet istumatyötä. Liikunnan harrastaminen on tärkeää aineenvaihdunnan kannalta. Erilaiset intervallitreenit ovat tehokkaita kokonaiskulutukseltaan. Katso kotona tehtävä nopea ja tehokas hiit -treeni täältä