Huhtikuu 2018

Viskeraalirasva – Mitä se on? Miten se vaikuttaa terveyteemme ja miten päästä siitä eroon?

Ihmiskeho koostuu osittain rasvasta ja rasva on meidän elimistöllemme tärkeää. Ihmiskeho ei nimittäin pysty suoriutumaan tärkeistä elintoiminnoista ilman rasvaa ja muun muassa kehon hormonitoiminta voi häiriintyä, mikäli rasvakudosta on kehossa liian vähän. Mikäli rasvaa on kuitenkin kehossa liikaa, on se terveydelle haitallista ja saattaa aiheuttaa useita eri terveysriskejä. Tässä kirjoituksessa kerron sinulle tarkemmin mitä viskeraalirasva on… Lue lisää

2 erilaista intervalliharjoitusta – Vie kuntosi uudelle tasolle intervallien avulla!

Intervallit on huipputehokas tapa kasvattaa kestävyyskuntoa ja nostaa se uudelle levelille. Intervalliharjoittelu ei myöskään vie aikaasi tunteja, vaan voit saada loistavan treenin aikaiseksi jo puolessa tunnissa! Jaamme sinulle nyt 2 erilaista intervalliharjoitusta joiden kokeilemisen jälkeen tiedät tehneesi! Nyt kun kevät tekee tuloaan, alkaa myös lenkkijalkaa vipattaa, joten mikäs sen parempi yhdistelmä, kun toteuttaa intervallit ulkona!… Lue lisää

SUORITTAMISESTA TASAPAINOON

HUOMAATKO ARKESI MUUTTUVAN KAIKEN AIKAA KIIREISEMMÄKSI JA AJAN SUJAHTAVAN OHI PAKONOMAISEN TUNNOLLISEN SUORITTAMISEN LOMASSA? HALUATKO SAADA MAHDOLLISIMMAN PALJON AIKAAN ELÄMÄSSÄSI, OLLA SEN KAUTTA ERITYINEN JA TUNNET NYT UUPUVASI KAIKEN SEN TAAKAN ALLA, KOSKA ET VAIN OSAA SANOA MILLEKÄÄN EI, VAAN KOET ETTÄ HALUAISIT KAIKEN. HALUAT TIETENKIN MYÖS OLLA AINA JOKA ASIASSA JOTA TEET, SE PARAS… Lue lisää

Huipputehokas kotitreeni rasvanpolttoon

MITÄPÄ JOS TEHOKKAIN  JA TOIMIVIN RASVANPOLTTOTREENI EI VAADIKAAN SINULTA AIKAA KUIN PUOLI TUNTIA PÄIVÄSSÄ? HUIPPUTEHOKAS KOTITREENI RASVANPOLTTOON OLE HYVÄ! Jokaisen aika on rajallista ja arki hyvin usein kiireistä. Siksi monilla säännöllinen liikkuminen tyssää ajanpuutteeseen. Halusimme rientää tässä kohtaa avuksesi ja kertoa, että peliä ei ole vielä menetetty, vaan on olemassa erittäin tehokas tapa treenata lyhyessä… Lue lisää

Terveellinen syöminen, miten tehdä siitä pysyvä tapa?

Kysyimme viime viikolla Facebook-sivuillamme seuraajiltamme, minkä tavan he haluaisivat muuttaa ja Katja mainitsi terveellisen syömisen haastavuuden. Tänään annankin vinkkejä, miten terveellisen syömisen voisi saada tavaksi ja miten voisi päästä niiden haasteiden yli ja miten voisi tehdä terveellisestä syömisestä itselle mahdollisimman helppoa. Tässä kirjoituksessa paneudutaan itse ytimeen eli omaan mieleen, mutta lopusta löydät hyödyllisiä linkkejä terveellistä… Lue lisää

Miten saada liikunta säännölliseksi?

Kun innostus iskee, on se menoa ja treenaaminen tuntuu hyvältä ja sitä tekee alkuun jopa mielellään. Tämä tapahtuu melko usein kausittain, eli keväällä ja syksyllä, kun ollaan siihen totuttu. Kun kauden alusta alkaa olla kuukausi, huomaa, että tämä innostus on laantunut ja liikkujat kaikonneet. Kuullostaako tämä tutulta? Lopahtaako liikuntainnostuksesi helposti, tai ennenpitkää ja pohditko juuri… Lue lisää

Herkullisen pehmeä mango -smoothie

Njam! Harvoin muuntelen smoothieitani, mutta tänä keväänä olen hakenut twistiä niin kasviksista kuin ihanasta mangosta. Haluan jakaa teille aivan järkyttävän herkullisen hedelmäisen uuden reseptin! Herkullisen pehmeä mango -smoothie, josta on tullut aivan suosikkini marjasmoothieiden rinnalle. Tämä smoothie toimii loistavasti esimerkiksi ennen treeniä tai treenin jälkeen välipalana tai aamupalana. Nyt ovat ravintoarvot kohdillaan joko boostaamaan treeniä… Lue lisää

MITEN PÄÄSTÄ IRTI SOKERIKOUKUSTA?

Sokeripitoiset herkut ja niiden liikakulutus on yksi isoimmista syistä maailman väeston painonnousuun ja useiden sairauksien syntymiseen. Sokeri on myös yksi koukuttavimmista asioista ravinnossamme ja hyvin moni ihminen kärsii suoranaisesta ”sokeririippuvuudesta”, joka on yleensä psykologista herkkuhimoa. Usein sokeriin ja sen makeuteen opitaan jo pienestä, syömällä runsaasti sokerilla makeutettuja ruokia. Tuolloin makunystyrät tottuvat makeuteen, jonka jälkeen sokeriton ravinto… Lue lisää