Helppo ja terveellinen suolainen snäkki viikonloppuun!- Nappaa siemennäkkärin resepti!

Terveellinen herkkuresepti, siemennäkkäri, terveellinen suolainen herkku, terveellinen leipäresepti

Terveellinen herkkuresepti, siemennäkkäri, terveellinen suolainen herkku, terveellinen leipäresepti

Terveellinen herkkuresepti, siemennäkkäri, terveellinen suolainen herkku, terveellinen leipäresepti

 

Tekeekö mieli herkutella viikonloppuna? Tässä terveellisen, suolaisen siemennäkkärin resepti, jonka valmistamiseen kuluu vain hetki. Sekoita ainekset keskenään kulhossa, paista uunissa, anna jäähtyä ja nauti!

Tämän näkkärin siemenet tekevät hyvää vatsallesi sen kuitupitoisuuden vuoksi. Siemenet sisältävät kuitujen lisäksi myös runsaasti hyviä rasvoja ja tärkeitä ravintoaineita, toisin kuin monet epäterveelliset suolaiset vaihtoehdot. Näkkäri onkin valmistettu pelkästään terveellisistä aineksista, joten se sopii terveelliseen ruokavalioon. Terveellisyyden lisäksi näkkäri on myös hyvänmakuista! Nappaa resepti talteen ja kokeile! 🙂

 

Tämä resepti on gluteeniton, maidoton ja munaton 

 

Helppo siemennäkkäri 

Annoksesta tulee noin puoli pellillistä 

 

Ainekset: 

  • 4 dl siemensekoitusta, jossa on auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä, pellavansiemeniä ja pinjansiemeniä
  • vajaa 1 dl kaurajauhoja 
  • 1 rkl rypsiöljyä 
  • 1/2-1 dl vettä
  • 1/2 tl himalajan suolaa tai hienoa merisuolaa 

 

Ohje: Kuumenna uuni 175 asteeseen. Sekoita kaikki ainekset keskenään kulhossa. Levitä seos sen jälkeen leivinpaperilla päällystetylle pellille ja painele seos melko ohueksi, tiiviiksi levyksi ja paista sen jälkeen uunin keskitasolla noin 20 minuuttia. Anna näkkärin jäähtyä jonkun aikaa ennen syömistä. Näkkäristä tulee jäähdyttyä suuri kova levy, josta voit taitella haluamasi kokoisia paloja. Tästä annoksesta tulee vain muutama annos, joten halutessa määrät voi vaikka tuplata, jotta näkkäristä riittää myöhemmäksikin tai useammalle. 

merita new beginning