Heinäkuu 2017

Tehokas vatsatreeni

Olen viettänyt koko viikonlopun maalla ja innostuin toteuttamaan vatsatreenivinkkien kuvat ulkona nurmikolla. Tämä treeni on todella helppo toteuttaa missä tahansa. Et tarvitse välttämättä lisäpainoja, vaan liikkeet voi toteuttaa kehonpainoa hyödyntäen. Olen sisältänyt treeniin niin syvien vatsalihasten aktivointia, kuin vinojen ja pinnallistenkin aktivointia. Vatsalihaksia treenatessa on tärkeää osata aktivoida lihakset oikein. Joskus vähemmän voi olla enemmän… Lue lisää

Mökötyspäivä -Aina ei ole hyvä päivä

Ajattelin hyödyntää tällaisen hetken, kun tunnen, että tekisi vain mieli mököttää ja vaan olla jossain omassa nurkassa. Nukkua, olla yksin ja rauhassa ja ei oikein huvita mikään ja ihmettelee miksi, kun ei ole edes syytä. Niin, sellaisia päiviä on minullakin, vaikka olisin kuinka positiivisuuden perikuva ja joskus ärsytykseen asti joillekin. Heh. Olen oikeastaan koko päivän… Lue lisää

Lämmittely

Monipuolinen lämmittely: saa treenistäsi irti enemmän

Lämmittely on asia, jota laiminlyödään treenatessa harmillisesti aivan liian usein. Lämmittelyn laiminlyömisestä seuraa se että kun keho ei ole tarpeeksi lämmennyt, voi treeni tuntua kankealta, liikkeet ei välttämättä tunnu siellä missä pitäisi (koska liikkuvuutta ei ole tehty ennen harjoitusta) ja myöskin riskialttius vammoihin kasvaa. Omasta mielestäni kovan treenin lämmittelyksi ei riitä pelkkä hölköttely, vaan lämmittelyyn olisi hyvä… Lue lisää

Terveellinen herkkuresepti – suussa sulavat maapähkinävoimuffinssit

Minuun on puraissut viime aikoina joku leivontahyttynen ja pahasti, koska olen testaillut ja kehitellyt meidän keittiössä monia uusia reseptejä viime päivien aikana, varsinkin terveellisiä herkkureseptejä. Olen myös rustaillut vihkoon useita erilaisia ideoita, joita aion lähiaikoina kokeilla, joten blogi onkin varmasti pullollaan erilaisia resptejä tulevien viikkojen ajan. En tiedä miten teillä muilla, mutta minulla kokkaamisesta seuraa… Lue lisää

New Beginning

Vinkkejä painon pudottamiseen

Usein painon pudottamisesta tehdään liian monimutkaista. Ajatellaan, että se vaatii grammoilleen määritellyn ruokavalion ja muutenkin pilkun viilaamista. Siksi se tuntuu niin hankalalta, että sen aloittamista monesti lykätään. Ehkä sen jälkeen, no loman jälkeen, joulun jälkeen sitten…Kuullostaako tutulta? Yksi ongelma on myös se, että usein ei jakseta malttaa edetä sopivaa tahtia. Haluttaisiin välittömästi tuloksia ja viedään oma… Lue lisää

Näitä siemeniä kannattaa sisällyttää ruokavalioon!

Siemenet ovat todellista superruokaa, jotka olisi hyvä sisällyttää omaan ruokavalioon. Niitä onkin todella helppo ripotella mihin ateriaan tahansa. Niitä voi sekoittaa kauravälipalan tai salaatin joukkoon, smoothieen tai sitten niitä voi syödä ihan sellaisenaan. Omat suosikit siemenissä ovat auringonkukansiemenet, kurpitsansiemenet ja ihan ehdoton lemppariykkönen on chia-siemenet. Siemeniä kannattaa pyrkiä syömään useamman kerran viikossa, koska siemenissä on todella paljon… Lue lisää

Tehokas pakaratreeni

Pakarat tulille! Ulkokuntosali on mitä mainioin paikka treenata, varsinkin hyvillä säillä! Meidän kuvaussää oli melko tuulinen ja kolea, mutta emme antaneet sen haitata. Tänään onkin luvassa oma lempitreeni ja varmaan monen muunkin naisen lemppari; pakaratreeni. Tämän treenin voit helposti toteuttaa vaikka ulkona tai sisällä. Pyöreät ja vahvat pakarat syntyvät oikeanlaisella ruokavaliolla sekä tehokkaan treenin yhdistelmällä.… Lue lisää

herkulliset taateli-kookospalloset

Terveelliset & herkulliset taateli-kookospalloset

  Voi namskis! Nyt on luvassa terveellinen herkkuresepti, joka vie kielen mennessään. Nämä herkulliset taateli-kookospalloset maistuvat nimittäin niin hyviltä, että tekisi mieli syödä kaikki kerralla. Suurena plussana maun lisäksi on myös se, että näiden pallosten valmistaminen on äärettömän helppoa ja vie vain muutaman minuutin aikaa. Näitä ihan mahdottoman herkullisia kookospallosia voikin hyvällä omalla tunnolla herkutella viikonlopun aikana… Lue lisää