Kesäkuu 2017

Kategoriat Hyvinvointi Ravinto Reseptit

Nokkonen – kesän superfood

Nokkosesta olen pienestä asti tietänyt vain sen, että kun siihen koskee, niin se polttaa inhottavasti. Myöhemmin tästä ärhäkästä vilivihanneksesta on paljastunut monia hyviä puolia, jonka vuoksi todellakin kannattaa pukea hanskat käteen ja mennä poimimaan nämä superfoodit talteen! Mieti nyt, ilmaista ja ravinnerikasta ihan läheltä poimittuna. Nokkonen sopii loistavasti täydentämään ruokavaliota. Nokkonen sisältää monipuolisesti vitamiineja ja kivennäisaineita. Tässä

Lue artikkeli
Hyvinvointi
Kategoriat Hyvinvointi Lifestyle

Miten voit parantaa omaa hyvinvointiasi välittömästi?

Monesti kun aloitetaan erilaiset elämäntapamuutokset, kuurit tai dieetit, halutaan tuloksia nopeasti, eikä malteta olla pitkäjänteisiä. Karu totuushan on, että pysyvät tulokset vaativat juurikin sitä pitkäjänteisyyttä ja toistamista. Teoista pitää saada itselle elämäntapa. Itselleni oli tuttua aikoinaan se, että innostuin kausittain liikkumisesta ja terveellisistä elämäntavoista. Sitten tuli taas kausia etten tehnyt melkein mitään oman hyvinvoinnin eteen. Uskon

Lue artikkeli
takaisin ruotuun
Kategoriat Hyvinvointi Ravinto

Takaisin ruotuun juhannuksen jälkeen! Lue viisi hyvää syytä

Maanantai ja uusi viikko edessä. Juhannuksena tuli rentouduttua ja vietettyä aikaa läheisten kanssa. Tulihan sitä myös maistettua herkkua jos toistakin. Silloin tällöin herkuttelu onkin mukavaa, mutta parasta on palata takaisin terveellisen syömisen pariin ja havahtua kerta toisensa jälkeen siihen, kuinka terveellisen ravinnon avulla pystyy oikeasti vaikuttamaan suuresti omaan olotilaan. Nimittäin yhden herkuttelupäivän jälkeen olo tuntui

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvinvointi

Kauhallinen positiivisuutta

Positiivinen ajattelutapa saattaa muuttaa omaa elämää jo hetkessä. Sen sijaan, että kaivaa asioista aina huonot puolet esiin, positiivisuuden avulla voi nähdä huonoissa asioissa myös ne hyvät puolet ja osaa keskittää voimansa enemmän niihin. Positiivisuus auttaakin selviämään erilaisista tilanteista paremmin ja auttaa helpottamaan ratkaisujen löytämistä tilanteissa, jotka saattavat tuntua haastavilta. Negatiivinen mieli etsii asioista ensin huonot

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvinvointi Lifestyle

Olet ihana

Tiedäthän, että juuri sinä olet ihana ja arvokas. Ei ole ketään samanlaista, olet täysin uniikki ja ainutlaatuinen. Ja juuri siksi sinä ansaitset omalta itseltäsi rakastavaa ja hellää kohtelua. Mikä tekee sinusta juuri Sinut? Oletko koskaan ajatellut, että ei ole sattumaa että olet juuri siinä? Kun katsot taaksepäin, näet tarinan joka on tuonut sinut tähän. Vaikka

Lue artikkeli
Kategoriat Hyvinvointi

Miten paljon vettä minun pitäisi juoda?

Vesi on kehollemme yksi elinehto. Keho on osittain vettä ja veden avulla säädellään esimerkiksi elimistön lämpötilaa. Lisäksi ruansulatus, kudokset, nivelet ja vaikkapa iho tarvitsee vettä. Keho voi kuluttaa päivässä neisteitä noin 1,5 litrasta 2 litraan hien, virtsan, ihon ja uloshengityksen kautta. Jos liikut päivän aikana niin, että hikoilet, tulee päivän aikana nautitun veden määrä olla

Lue artikkeli
Elina New Beginning uusi alku
Kategoriat Liikunta

Yksinkertainen ja tehokas treeni

Tänään jaan teille tehokkaan ja yksinkertaisen treenin. Tämän treenin tehtyäsi huomaat, että kotoakin käsin saa aikaiseksi todella hyvän ja sykkeitä nostattavan jumpan! Toteutin tämän tyyppisen treenin itse viikonloppuna ja totesin että hiki ainakin tuli ja sykkeet pysyivät koholla koko treenin ajan. Ja mikä tärkeintä, treeni oli hauska ja vaihtelevampi kuin pelkkä portaiden nousu tai juoksu.

Lue artikkeli
Mikä on sopiva määrä liikuntaa?
Kategoriat Liikunta

Mikä on sopiva määrä liikuntaa?

Tämä teksti on saanut lukukertoja hyvin, joten nostamme ajankohtaisena tämän jälleen esiin sopivaan ajankohtaan. Syksy on saapunut ja moni haluaa aloittaa taas niinsanotusti alusta ja innostus on suurta. Syksy on aikaa kun salit täyttyy innokkaista treenaajista ja erilaiset dieetit aloitetaan juuri tänä sesonkikautena. Liikkuminen on ehdottoman tärkeää terveydelle ja hyvinvoinnille ja sitä tulisi tehdä säännöllisesti,

Lue artikkeli