Keskustelualueet

Tilaajille

Kokemuksia infrapunasaunasta?

5.8.2008 kello 13:15 | Mariannuska
Hei,

onko kellään kokemuksia infrapunasaunasta? Salillemme on tullut kyseinen sauna ja olisin kiinnostunut kuulemaan muiden pidempi aikaisia kokemuksia. Intrapunasaunahan lupaa yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta onko tämä pelkkää "humpuukkia" vai onko tällä luvattuja positiivisia vaikutuksia?

Infapunasaunassa pitää ohjeiden mukaan oleilla puolisen tuntia kerrallaan. Tässä ajassa se polttaa 500 kaloria, selluliitti saa kyytiä jne. Eniten itseäni kuitenkin kiinnostavat mahdolliset vaikutukset stressiin ja väsymykseen. Myös lihaskipuun ja palautumista edistävät vaikutukset olisivat tietenkin plussaa.

Itse olen kokeillut infrapunasaunaa vasta kerran, enkä ensimmäisen kerran perusteella osaa sanoa paljoa. Aika saunassa kävi melkoisen pitkäksi. Itse en kyllä ensimmäisellä kerralla hikoillut juuri lainkaan, vaikka tälläinen piirre saunomisessa kuulema pitäisi olla. Seuraavana yönä tunsin kehossani pientä kihelmöintä ja levottomuutta nukkuessani, mutta en osaa sanoa liittyikö tämä suoraan saunomiseen. Infrapunasaunomistahan suositellaan aamuisin, mutta omalla kohdallani saunomiset ajoittuvat väkisin iltaan.

Jakakaa siis omia kokemuksianne infrapunasaunasta.

Viestiketju